معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از طراحی دستگاه دیالیز خانگی در کشور خبر داد و گفت: این دستگاه به‌زودی مراحل تولید را آغاز خواهد کرد.

به گزارش وبدا، دکتر سیدحیدر محمدی در بازدید از مجموعه کنسرسیوم دیالیز با بیان اینکه مجموعه کاملی از تولید دستگاه دیالیز و ملزومات آن از ابتدای زنجیره تولید تا انتها در این واحد انجام می‌شود، افزود: این مجموعه بالغ بر ۵ کارخانه دارد که انواع لوازم مربوط به مواد اولیه تولید صافی و فیلترهای دیالیز، پودرهای بی‌کربنات و ست تزریق رابط‌ها را تولید می‌کند.

وی با اشاره به تولید ظروف مربوط به اقلام دیالیز در این مجموعه، گفت: پودرهای بی‌کربنات سدیم با گرید دارویی و دیالیز برای اولین‌بار در کشور تولید می‌شود.پیش‌ از این، حجم بسیار زیادی از این ماده وارداتی بود که هم ارزبری داشت و هم هزینه زیادی بابت حمل‌ونقل به شرکت‌ها تحمیل می‌کرد که در حال حاضر در بسته‌بندی‌های مختلف تولید و عرضه می‌‌شود.

دکتر محمدی تصریح کرد: این مجموعه توانسته همه مدل‌های مربوط به پودرهای بی‌کربنات سدیم که در ابعاد و اشکال مختلف برای دستگاه‌های دیالیز موردنیاز است، تولید و نیاز مراکز دیالیز را برطرف کند.

به گفته وی این مجموعه بزرگ‌ترین تولیدکننده اجزای مربوط به همودیالیز از ست‌های دیالیز تا شلنگ‌های رابط و فیلترهای دیالیز و دومین تولیدکننده دستگاه همودیالیز است که به‌ زودی این دستگاه برای مصرف در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این مجموعه ثابت کرد هرچه بتوانیم عمق تولید را بالا ببریم و زنجیره تولید را کامل کنیم، می‌توانیم ضمن کاهش وابستگی به واردات، ارزش‌ افزوده بیشتری را خلق و قیمت تمام شده را کاهش دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: تولید دستگاه‌های دیالیز خانگی در دنیا بسیار محدود است و این مجموعه موفق شده مدل اولیه آن را طراحی کند که به‌ زودی برای تولید آن اقدام خواهد کرد.

اشتراک این خبر در :