طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان ورود به دبستان در 34 پایگاه مازندران آغاز شد.

به گزارش کیاپرس، سید علی قاسمی پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی94-93 با اشاره به اینکه ما در آموزش و پرورش به دنبال اهداف آموزشی و تربیتی هستیم گفت: پایگاه سنجش یکی از زیربنائی ترین اقدامات نظام تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، ضمن تاکید بر این که نسبت به سلامت جسمی دانش آموزان اطمینان باید داشته باشیم تصریح کرد: اگر این اطمینان حاصل نشود اولین جائی که آسیب می بیند آموزش و پرورش است.

قاسمی، با طرح این پرسش که اگر معلمین از نرخ شنوائی و بینائی دانش آموزان اطلاع نداشته باشند می توانند یک رابطه درست در جهت افزایش آموزش و رشد تحصیلی داشته باشند؟ اظهار نمود: دانش آموز بیمار جسمی یا بیماری داخلی ناخواسته برای کلاس درس مشکل ایجاد می کند.

وی با تاکید بر اهمیت طرح غربالگری سلامت دانش آموزان مقطع اول ابتدائی ابراز امیدواری کرد: این طرح سنجش باید روزی برای همه پایه ها اجرائی شود و برای همه دانش آموزان در هر پایه شناسنامه سلامت داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران اجرای طرح سنجش در پایگاه ها را یکی از اقدامات خوبی دانست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کرده است .

قاسمی در ادامه ضمن تاکید بر این که در این طرح بایستی همه دستگاه های دست اندر کار با تمام جدیت به وظایف خود عمل کنند گفت: واگذاری وظایف یک بخش به بخش های دیگر نباید صورت گیرد و همه در پوشش صد در صدی این طرح همکاری نمایند.

وی با بیان این که امیدواریم هیچ کلاس اولی در سال تحصیلی 94-93 بدون غربالگری در کلاس درس نباشد تاکید کرد: اجرای درست طرح سنجش باعث رشد آموزش؛ در حیطه تربیتی و نیز ارتقای برنامه های مدرسه محور خواهد بود.

اشتراک این خبر در :