رئیس شورای اسلامی استان مازندران با بیان اینکه شوراها از نبود اعتبار رنج می‌برند، گفت: ردیف اعتباری مستقلی در مجلس مطرح شد به نتیجه نرسید و با نظر مخالف برخی از نمایندگان مازندرانی مواجه بود.

حمیدرضا افراشته پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با استاندار مازندران که در سالن شماره دو استانداری برگزار شد، به بیان مشکلات پیش‌روی شوراهای اسلامی در مازندران پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شوراها برای روان‌سازی خدمات مردمی تشکیل شده است، اظهار داشت: ظرفیت 7 هزار و 200 شورایی مازندران در اختیار مقام اجرایی استان قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران افزایش هزینه تامین اجتماعی را بار سنگینی بر دوش کارگران ساختمانی دانست و ادامه داد: با افزایش نرخ تامین اجتماعی مردم به ساخت و ساز غیرمجاز روی آوردند که در این روند شهرداری‌ها متضرر می‌شوند.

وی با بیان اینکه شوراها حلقه اتصال مردم و دولت هستند، تصریح کرد: برای چالاکی شوراها حضور یکی از اعضای شورای استان در کمیسیون‌های تخصصی استانداری ضروری است.

افراشته ضمن گله‌مندی از نبود اعتبار در شورای استان مازندران گفت: در مدت دو سال گذشته به شورای شهرستان‌ها ریالی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه سایر استان‌ها موضوع نبود اعتبار در شوراها را رفع کردند،خاطر نشان کرد: شورای اسلامی استان مازندران نیز برای رفع مشکلات مالی طرح‌هایی را در صورت همکاری به استانداری ارائه می‌دهد.

این مسئول  نابسامانی طرح دریا و غرق شدن حدود 200 نفر در سال گذشته را دغدغه شورای اسلامی استان دانست و تاکید کرد: مسئولان باید طرح دریا را به صورت ملی ببینند.

وی با بیان اینکه بسیاری از غریق دریای خزر غیربومی و مسافر هستند، افزود: سال گذشته 182 نفر از غرق شده‌های دریای مازندران مرد بودند.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران با اشاره به اینکه ردیف اعتباری مستقلی که هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی مطرح شد با تمام انتظارات به نتیجه نرسید، گفت: برخی از نمایندگان استان هم نظر مخالف داشتند.

اشتراک این خبر در :