معاون امور حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در دیوان محاسبات و در انتخاب مدیران کل، هیچ‌وقت بومی‌گزینی نکردیم، گفت: سعی ما این است که مدیران توانمند را برای استان‌ها انتخاب کنیم.

به گزارش کیاپرس، حمید تیموری پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات مازندران ، اظهار داشت: مازندران بزرگان زیادی را به کشور معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه کسب موفقیت‌ها در مازندران در سایه تعامل و همفکری است، یادآور شد: این تعامل باعث شد مازندران رتبه نخست را در شاخص‌های اندازه‌گیری دیوان محاسبات کشور، کسب کند.

تیموری با اشاره به اینکه به دنبال مچ‌گیری نیستیم، ادامه داد: سیاست‌های دیوان محاسبات کشور براساس برنامه‌های پیشگیرانه است.

معاون امور حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه در جمهوری اسلامی است، گفت: نیروی انسانی باید حفظ شود و این مسئله در دستور کار دیوان محاسبات کشور قرار دارد ضمن اینکه قانون‌گریزی را هم نمی‌پذیریم و اگر فردی با وجود اقدامات پیشگیرانه ما باز هم اصرار بر تخلف داشت با ابزار قانونی از این کار جلوگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شعار اصلی دیوان محاسبات کشور، پیشگیری است، اظهار داشت: پیشگیری جز در ساله تعامل امکان‌پذیر نیست و البته استقلال هر دو طرف هم باید حفظ شود.

تیموری با بیان اینکه در اجرای سیاست‌های پیشگیرانه دست نیاز به سوی همه مدیران اجرایی دراز می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مسائل با حرف و شعار حل نمی‌شود و به همین منظور، آموزش از مسائل جدی در دستور کار دیوان محاسبات کشور است.

وی با اشاره به اینکه نیازهای آموزش استان را به ما منعکس کنید، یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای با معاون امور حقوقی ریاست‌جمهوری منعقد کردیم تا درس حقوق مالی برای همه ذی‌حسابی‌ها ارائه شود و بتوانیم جلوی برداشت‌های ناصواب از قانون را بگیریم.

اشتراک این خبر در :