مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه مازندرانبا تاکید بر اینکه مدیریت دانشگاه‌ها باید دارای ثبات کامل و پایدار باشد، گفت: چون کار ما کار علمی است و کار علمی کاری نیست که بخواهد با سیاست دست و پنجه نرم کند.

به گزارش کیاپرس، عبدالحسین فریدون در سخنانی بر حفظ  استقلال دانشگاه‌ها  تاکید کرد و افزود: برای حفظ قداست دانشگاه وابستگی دانشگاه‌ها به افراد و گروه‌های غیردانشگاهی باید از بین برود.

وی، تصریح کرد:امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم جایگاه دانشگاه‌ها را احیا کنیم و با انتخاب افراد فرهیخته و شایسته و متعهد برای ارگان‌های دانشگاهی کمتر در آن نوسان ایجاد کنیم و لازمه این امر این است که از نظر تمامی افراد استفاده کنیم و از همه ظرفیت‌های دانشگاهی به نحو مطلوب بهره ببریم.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید  قوانین را اصلاح کنیم تا بتوانیم قداست را به حوزه علمی و دانشگاهی کشور باز گردانیم ، اظهار داشت: مدیریت مشارکتی را با حضور همه افراد با تجربه و شایسته شکل دهیم.

فریدون، ادامه داد: هم‌اکنون 4.5 میلیون نفر دانشجو در کشور داریم که این نشان می‌دهد که ما در بعد رشد کیفی کارهای خوبی را انجام داده‌ایم و انتظار هم داریم که این روند ادامه پیدا کند ولی اصلی‌ترین موضوعی که ما هم‌اکنون روی آن تاکید داریم موضوع ارتقا کیفی دانشگاه‌ها است و ما باید در این زمینه به جایی برسیم که بتوانیم انتظاراتی که از جامعه می‌رود را عملی کنیم.

وی، ایجاد تحول در بخش آموزش و پژوهش، جهت‌دهی به تحقیقات منطبق با اهداف توسعه صنعتی، اصالت به تحقیقات و فناوری، نهادینه کردن تفکر نوآوری و خلاقیت در دانشگاه‌ها، ایجاد مشاغل جدید و رشته‌های جدید و همچنین انتقال تجاری دانش و فناوری به وسیله نوآوری از جمله انتظارات وزارت علوم از دانشگاه‌ها است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، با اشاره به اینکه بحث گفتمان فرهنگ، گفتمان اقتصاد و… مسائلی هستند که دانشگاه‌ها و دانشگاهیان باید پاسخگوی آن باشند،گفت: در دوران‌های مختلف و بنابه شرایط جامعه مسئولیت‌های دانشگاهیان تغییر کرده است و امروز مهم‌ترین بخش فعالیت دانشگاه‌ها بررسی بخش اشتغال و تولید است زیرا به طور کلی رشد تولید موتور رشد کشور است.

گفتنی است در پایان حجه الاسلام دكترفخرالدين اصغري آقمشهدي  به عنوان رئیس جدید دانشگاه  مازندران معرفی  و از زحمات احمد احمدپور  رئیس سابق این دانشگاه تقدیر شد.

اشتراک این خبر در :