رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به بهبود شاخص ها و کاهش آمار قتل در کشور گفت: در حال حاضر نرخ قتل در کشور 2.6 درصد بوده که این آمار در آمریکا 15.5 درصد است.

سردار سید حسن بتولی در بازدید از قرارگاه نوروزی استان مازندران در ساری گفت: فرهنگ اصیل و اسلامی از جمله دلایل بهبود شاخص هاست و با تلاش مجموعه، 90 درصد قتل ها کشف می شود.

وی با اشاره به کاهش آمار قتل در کشور افزود: این درحالیست که در زمینه سرقت های خرد در برخی استانها با رشد مواجه بودیم که رابطه مستقیم با اعتیاد دارد.

وی با بیان اینکه همچنین میزان کشفیات سرقت نیز رشد قابل توجهی یافته است، ادامه داد: در استانهای مختلف طبق آمار، میزان وقوع سرقت در اسفندماه با کاهش پنج درصدی روبرو بوده ایم و میزان کشفیات سرقت نیز حدود 90 درصد رشد داشته است.

سردار بتولی با اشاره به اینکه به وضع موجود راضی نیستیم، گفت: با همه ارگانها و سازمانها هماهنگی داریم.

رئیس پلیس آگاهی کشور، مهمترین برنامه پلیس در سال آینده را تامین امنیت برای جامعه اعلام کرد و گفت: بیشترین موارد سرقت مربوط به پول و طلا در منازل است و اگر بانکها، صندوقهای امنی برای مردم تدارک ببینند، آمار سرقت بشدت کاهش می یابد.

وی با اشاره به اینکه در مازندران زمینخواری قابل توجه است، بیان داشت: تدابیری در سطح کشور برای مقابله با این پدیده در حال انجام است و در سال 93 برنامه هایی برای جلوگیری از زمینخواری داریم.

سردار بتولی با اشاره به کاهش سرقت از بانکها یادآور شد: آموزش کارکنان دولت، تجهیز بانکها به وسایل امنیتی سبب کاهش سرقت از بانکها شده است.

وی افزود: طلافروشی و منازل باید امنیتشان را بیشتر کنند و در امسال شاهد افزایش وقوع نبودیم و افزایش کشف را شاهد بودیم.

سردار بتولی افزود: شعار سال 93 امنیت، سلامت و نشاط در سایه سار قانون است و جامعه سالم مستلزم داشتن امنیت بوده که نتیجه آن نشاط و شادابی جامعه خواهد بود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در سال 92 در بسیای از شاخص ها رشد خوبی داشتیم./مهر

اشتراک این خبر در :