عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: 115 میلیارد تومان برای بازنشستگان صنعت فولاد کشور واریز شد.

به گزارش کیاپرس به نقل از فارس، کمال علیپوربا اشاره به مشکلات دریافت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد در آستانه نوروز سال گذشته به تذکر خود در مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری این مشکلات، افزود: در سال گذشته به وزیر وقت گفته بودم که چگونه تعطیلات عید خود را گذراندید در حالی به بازنشستگان صنعت فولاد تنها 150 هزار تومان تنخواه داده شد.

نماینده سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر غیرقابل تحمل بودن تکرار تعویق حقوق بازنشستگان صنعت فولاد کشور، افزود: رایزنی‌های مختلفی با وزیر و یوسف‌نژاد معاون وزیر برای پرداخت حقوق بازنشتگان صنعت فولاد انجام شد که دستورات لازم صادر و حدود 115 میلیارد تومان به حساب حدود 8 هزار نفر از آنان واریز شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری این نکته که 8 هزار نفر بازنشسته صنعت فولاد و احتساب تعداد خانواده آنان به اندازه جمعیت یک شهر است، خاطرنشان کرد: حقوق و مزایای بازنشستگان صنعت فولاد باید مانند سایر حقوق بگیران تا 25 اسفند ماه واریز می‌شد تا برای خرید عید با مشکل روبرو نشوند.

نایب رئیس فراکسیون معدن و تولیدات معدنی مجلس شورای اسلامی، عدم پرداخت به موقع قیمت زغال توسط ذوب آهن اصفهان را بی‌انصافی و کم‌لطفی توصیف کرد و تصریح کرد: ذوب آهن اصفهان، زغال‌سنگ را با قیمت مناسب به فروش می‌رساند و از آن برای تبدیل به آهن هم استفاده می‌کند ولی قیمت آن را به موقع برای صندوق فولاد واریز نمی‌کند تا مشکلی برای بازنشستگان به وجود نیاید.

علیپور با اشاره به رایزنی خود با وزیر و معاون وزیر اقتصاد برای حل حقوق بازنشستگان، گفت: مشکل حقوق بازنشستگان صنعت فولاد یکبار برای همیشه حل شود.

اشتراک این خبر در :