مدیرکل بهزیستی مازندران با گلایه‌مندی از نادیده گرفتن حقوق شهروندی بسیاری از معلولان خاطرنشان کرد: اینکه معلولیت محدودیت است و محرومیت نیست، یک اصل برای همه مردم دنیا است، اما می‌بینیم که در این زمینه رفتار مناسبی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش کیاپرس، روح‌الله ردایی با تأکید بر اینکه جامعه معلولان توقع بی‌جا و زیادی از مردم ندارند و فقط می‌خواهند آنچه را که قانون تکلیف کرده اجرا شود، یادآور شد: با گذشت 10 سال از قانون جامع حمایت از معلولان تاکنون کمتر از 30 درصد از اماکن عمومی مناسب‌سازی شده‌ است.

وی،تصریح کرد: در راستای قانون جامع حمایت از معلولان برخی از نهادها به ‌وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند.

ردایی، به اصلاح قوانین جامع حمایت از معلولان تأکید کرد و افزود: سازمان بهزیستی موضوع اصلاح قوانین جامع حمایت از معلولان را به‌ دولت پیشنهاد داد تا بهزیستی به ‌عنوان مجری این قوانین و با اضافه کردن نکات بازدارنده به آن، راحت‌تر از حقوق معلولان دفاع کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران در پایان گفت: قوانین جامع حمایت از معلولان همانند کمیسیون ماده صد شهرداری‌ها می‌تواند راهگشای حقوق پایمال شده معلولان و برخورد با متخلفان باشد.

ردایی، خاطرنشان کرد: ادامه پرداخت تسهیلات اشتغال و مسکن و توانمندسازی معلولان از دیگر اولویت‌های کاری سازمان بهزیستی در سال جدید است.

وی از اشتغالزایی برای یک‌‌هزار و 265 نفر از معلولان و زنان سرپرست خانوار خبر داد و بیان داشت: با تسهیلاتی ‌که در اختیار بهزیستی گذاشته شد، توانستیم برای افراد معلول و زنان سرپرست خانوار اشتغالزایی کنیم.

اشتراک این خبر در :