مدیرکل راه وشهرسازی مازندران در جلسه شورای حمل و نقل مازندران با اشاره به  اینکه 25 درصد فوتی‌های جاده‌ای عابرین پیاده هستند، بیان داشت: مازندران در زمینه کاهش فوتی‌های جاده‌ای نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تر است.

به گزارش کیاپرس، علی اسد راه را یکی از سرمایه‌های اصلی و شاخصه‌های توسعه استان دانست و  افزود: 2 هزار و 500 کیلومتر راه‌های ارتباطی استان خط‌کشی شد.

وی با بیان اینکه مازندران 10 هزار و 100 کیلومتر راه ارتباطی دارد تصریح کرد: امسال در سطح مازندران 188 کیلومتر آسفالت و روکش جاده‌ای صورت گرفته است.

اسد با اشاره به ایمن‌سازی محور هراز و تعریض آن اظهارد اشت:تاکنون 40 کیلومتر از محور هراز در مازندران چهار و سه خطه شد لذا  70 کیلومتر دیگر این جاده با 300 میلیارد تومان اعتبار چهارخطه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از استقرار 217 دستگاه ماشین‌آلات در گردنه‌های برف‌گیر استان خبر داد و بیان کرد: 516 کیلومتر از راه‌های فرعی و اصلی استان در حال تعریض و آزادسازی هستند.

وی با بیان اینکه هفت کیلومتر از جاده گهرباران در سال آینده آسفالت می‌شود، افزود: با آسفالت این هفت کیلومتر پروژه تعریض جاده گهرباران 15 درصد رشد فیزیکی دارد.

اسد ادامه داد: از   220 میلیارد تومان اعتبار در این اداره کل  تنها 43 درصداختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه 26 میلیارد تومان به محور هراز اختصاص داده شده است، افزود: جاده هراز دارای مشکلات و نواقص متعددی است که با تزریق بودجه باید برطرف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از فعالیت 400 راهدار در ایام نوروز در مازندران خبر داد و گفت: راهداران این اداره کل از 15 بهمن فعالیت خود را در سطح استان آغاز نمودند.

گفتنی است 20 اداره راه و شهرسازی و 20 راهدارخانه در استان در حال فعالیت هستند.

اشتراک این خبر در :