كار فرهنگي ريشه اي در مناطق آلوده صورت گيرد راهكارهاي نو، بديع و موثر� در راستاي مبارزه با مواد مخدر شناسايي و بكارگيري شود

 معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران گفت: دستگاه هاي اجرايي عضو شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر در اين زمينه لازم است به صورت يك زنجيره و با تعامل بالا و موثر به ايفاي نقش بپردازند.

به گزارش روابط عمومي استانداري، عليرضا يونسي رستمي در جلسه شوراي هماهنگي با مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به پيچيدگي مسايل مرتبط با اين حوزه، تصريح كرد: بايد با هم دلي و هم افزايي و درك زوايا، پيچيدگي ها و ضرورت هاي اين بخش به مقابله ي اين پديده شوم برويم.

يونسي تجربه دوران دفاع مقدس در بهره گيري از ظرفيت والاي مردمي را بسيار ارزشمند توصيف نمود و ياد آور شد: بايد با سود جستن از اين توانمندي، راهكارهاي نو، بديع و موثر را در اين راستا شناسايي و بكارگيري نمود.

قائم مقام شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان، با اشاره به اين كه با بررسي عميق و علمي شيوه ها و برنامه هاي مختلف   مبارزه با مواد مخدر، بايد نقاط ضعف و قوت اين حوزه را شناسايي كرد، بيان داشت: كميته فرهنگي روي كيفيت و چگونگي كار فرهنگي ريشه اي در مناطق آلوده به منظور تقويت و تداوم برنامه هاي اجرا شده و ممانعت از گسترش اين نقاط كار جدي نمايد.

يونسي خواستار بازبيني كاركرد كميته هاي عضو اين شورا شد و خاطر نشان ساخت: دستگاه هاي اجرايي عضو شورا در اين زمينه لازم است به صورت يك زنجيره و با تعامل بالا و موثر به ايفاي نقش بپردازند.

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار، به ضرورت بهره گيري مطلوب از ابزار فرهنگي و هنري در راستاي اطلاع رساني به جامعه در خصوص اين پديده شوم و پيامدهاي آن اشاره كرد و گفت: رسانه ها، صدا و سيماي مركز مازندران و نهادهاي فرهنگي بايد به صورت مجدانه تري در اين بخش ورود كنند.

وي با اشاره به اهميت وجود مستندات در تقويت مبارزه با مواد مخدر، خواستار تهيه طرح تشكيل بانك اطلاعاتي شناسايي معتادين و قاچاقچيان به منظور مطالعه دقيق تر موضوع از سوي دستگاه هاي اجرايي عضو اين شورا شد.

يونسي با بيان اين كه مواد مخدر افيوني است كه نابودي را ترويج مي كند و سبب تباهي ذهن، جسم و جان جامعه مي گردد، ياد آور شد: مبارزه همه جانبه با اين پديده زشت و خانمانسوز، وظيفه آحاد جامعه و مسوولان است.

وي خواستار مراقبت بيشتر خانواده ها از فرزندان در برابر نفوذ اين ويروس نيستي به زندگي آنان شد و گفت: پدران و مادران بايد مسايل مربوط به پيشگيري از تقاضاي مواد مخدر را فرا گيرند.

يونسي افزود: سازمان هاي دخيل در امر مبارزه، پيشگيري و درمان اين آْسيب بايد هماهنگ با هم و در كنار مردم با تمام توان در ايفاي وظايف خود بكوشند.

وي اقدامات نظام مقدس جمهوري اسلامي در مبارزه با اين پديده شوم را ستودني توصيف نمود و اظهار داشت: تلاش هاي فراواني در مازندران در جهت مقابله، پيشگيري و درمان طي سال هاي گذشته صورت گرفته و اكنون نيز در شرف انجام است.

كار فرهنگي ريشه اي در مناطق آلوده صورت گيرد

اشتراک این خبر در :