خبرگزاری فارس: ترویج فرهنگ وقف نیازمند تعامل مسئولان است

کیا پرس :معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: ترویج فرهنگ وقف نیازمند تعامل و همکاری همه مسئولان استان مازندران است. علیرضا یونسی بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی هفته وقف در جمع روسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان مازندران با اشاره به کنگره بزرگداشت سرداران و 10هزار و 400 شهید استان مازندران،اظهار داشت: با نزدیکی به برگزاری یادواره‌های شهدا استان مازندران رنگ و بوی شهادت گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به در پیش بودن هفته وقف، گفت: اداره کل اوقاف مازندران تلاش بی‌وقفه‌ای در اجرای صحیح نیات واقفان و احیای موقوفات انجام می‌دهد.

یونسی با بیان اینکه ارزش‌های زیادی در وقف نهادینه شده است، افزود: اصل مال وقف شده باقی می‌ماند و منفعت آن برای نیت واقف بکارگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقف زیرساخت مناسبی برای جهان اسلام است، بیان داشت: وقف از تراکم ثروت جلوگیری می‌کند و منفعت موقوفه را در جامعه مرتبط با نیت واقف پخش می‌کند.

یونسی نخستین وقف کنندگان را پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی(ع) دانست و یادآور شد: حضرت علی(ع) چندین چشمه آب را برای حجاج خانه خدا وقف کرد.

وی با بیان اینکه استان مازندران از نظر موقوفات از قدمت تاریخی بالایی برخوردار است، افزود: ترویج فرهنگ وقف می‌تواند کمک زیادی به جامعه کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بیان داشت: ترویج فرهنگ وقف نیازمند تعامل و همکاری همه مسئولان استان مازندران است.

یونسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران صد در صد فرهنگی است، افزود: هیچ انقلابی ریشه و پایه فرهنگی در به ‌وجود آوردن انقلاب ندارد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اوقاف بر منطق آرمان‌های انقلاب اسلامی است، بیان داشت: با توجه به گزارش‌های و ارزیابی‌های انجام شده فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران چشمگیر است.

یونسی با بیان اینکه وقف یکی از افتخارات بارز نظام جمهوری اسلامی است، افزود: وقف مظهر احسان و نیکوکاری در جامعه بشری است.

وی تصریح کرد: وقف و موقوفات می‌توانند کمک زیادی به مشکلات اقتصادی جامعه کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ وقف نیازمند بسیج همگانی است، گفت: به فرمانداران استان مازندران توصیه می‌کنم در شکوفایی ارزش‌های فرهنگ وقف از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

اشتراک این خبر در :