ساری-اعظم کردان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در پنجمین همایش وقف و رسانه، تعداد پروژه های عمرانی اوقاف در بقاع متبرکه را 190 طرح دانست و اظهار داشت: این پروژه ها در 67هزار و 374 متر مربع با 60درصد پیشرفت فیزیکی و 44 میلیارد تومان هزینه، در حال اجراست.

حجت الاسلام ستار علیزاده، ادامه داد: در بخش موقوفات نیز 21 پروژه عمرانی با 14 هزار و 860متر مربع وصرف  16 میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است.

وی ، با بیان اینکه ساری، آمل و بابل بیشترین موقفات در استان را دارا هستند، افزود: وقف یکی از راه‌های کاهش فاصله طبقاتی است.

علیزاده، با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون 40 وقف ارزشمند توسط خیران صورت گرفت، افزود: امسال دو مورد وقف به ارزش 30 و یک میلیارد ریال در کلاردشت و ساری به ثبت رسید.

وی با تاکید بر اینکه در بخش وقف هنوز به ایده‌آل نرسیدیم، گفت: وقف در شکوفایی اقتصادی جامعه و کاهش فقر تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، نیز در این نشست، با اشاره به آثار وقف در جامعه افزود: نگرش افراد در زمینه وقف بای تغییر کند.

حجت الاسلام ابراهیمی، ادامه داد: کسی می تواند از مادیات بگذارد که به مراتب والای ایمانی رسیده باشد.

قائم مقام صدا و سیما مازندران ، وقف را حسنه ای دانست که از دیرباز در تاریخ بشر وجود دارد و افزود: وقف از مختصات نظام حقوقی و اسلامی است.

تقی صمدی، معرفی واقفان نمونه، آگاه سازی مردم از احکام وقف، تبیین وقف و سبک زندگی دینی، تعامل دو سویه رسانه ها با اوقاف و روشن سازی آثار وقف  در بعد اجتماعی و اقتصادی به زبان هنر، تصویر و مستند و گزارش و…را از جمله راههای ترویج وقف در جامعه عنوان کرد.

در پایان این نشست از خانواده مرحوم جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران، اصحاب رسانه فعال در زمینه اطلاع رسانی وقف، تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است 9 تا 15 دی ماه هفته وقف نامگذاری شد.

اشتراک این خبر در :