معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: قصد داریم از مکانیزم تبصره 11 فراخوان مجتمع های روستایی را برای اولین بار در سطح کشور به بخش خصوصی عرضه کنیم.
به گزارش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران؛ معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همراه مشاور امور ایثارگان و امور مجلس، نمایندگان مردم نور و محمودآباد و آمل و مدیران عامل شرکتهای آب و فاضلاب روستایی و شهری مازندران به منظور بررسی مشکلات تامین و توزیع آب شرب روستاها و شهرهای آمل، محمودآباد و نور به مازندران سفر کرد و از مجتمع های آبرسانی روستایی دشت سر،آهنگر کلا هراز پی و رشت کلا آمل،افراده نور و سرخرود محمودآباد بازدید کرد.
مهندس حمید رضا جانباز، در حاشیه این سفر با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در حوزه آب و فاضلاب تصریح کرد : بخشی از نیازهای اعتباری کشور امروزه از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود و امسال در تبصره 11 قانون بودجه بند (ه) این موضوع به خوبی دیده شده ، لذا قصد داریم برای نخستین بار با استفاده از این مکانیزم در سطح مجتمع های روستایی فراخوان دهیم که از دو هفته آینده این کار در کشور اجرا خواهد شد و در هر استان تعدادی از مجتمع های آبرسانی روستایی را جزو این لیست قرار می دهیم.
معاون وزیر نیرو از تلاش دولت برای بهره مندی از طرح آب شیرین کن بخش خصوصی در رفع مشکلات آب روستاها و شهرها خبر داد و افزود:  با توجه به اینکه دولت خرید آب استحصال شده را تضمین کرده خوشبین هستیم که بخش خصوصی استقبال خوبی از این فراخوان داشته باشد.

اولویت با پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد
وی اولویت دولت را به اتمام پروژه های با پیشرفت فیزکی بالای 80 درصد عنوان کرد و گفت: 6 هزار پروژه اجرایی آب و فاضلاب در سطح کشور داریم که 150 طرح آبرسانی و 290 طرح فاضلاب از پروژه های عظیم وزارت نیرو به شمار می روند
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود:تلاش می کنیم پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند را به بهره برداری برسانیم لذا فعلا پروژه های با پیشرفت فیزیکی پایین تر از 20 درصد در اولویت نیستند.
معاون وزیر نیرو با اشاره به طرحهای کوتاه مدت و میان مدت آب شرب برای روستاهای شهرستان نور گفت: برای تامین درازمدت آب شرب پیگیر انتقال آب سد هراز هستیم.
وی در بازدید از مجتمع های آبرسانی روستایی آمل گفت: برخی از مجتمع های آبرسانی مانند دشت سر پیشرفت های خوبی دارند لذا مقرر شد برای بخشی از عملیات اجرای این مجتمع ها که در ردیفهای متمرکز ملی می توان به آنها کمک کرد اعتباراتی خوبی تخصیص دهیم .
مهندس جانباز افزود: با اتمام این مجتمع ها جمعیت زیادی از مردم منتفع می شوند به طوریکه با بهره برداری از مجتمع آبرسانی روستایی دشت سر بیش از 15 هزار نفر از مردم از نعمت آب شرب برخوردار می شوند لذا پیش بینی می شود تا پایاین سال مالی 93 مشکلات اعتباری این مجتمع ها برطرف شود.
مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور شاخص بهره مندی آب روستایی در مازندران را پایین تر از میانگین کشوری بیان کرد و گفت:تلاش داریم این شاخص را ارتقا دهیم.
تعرفه آب شرب افزایش می یابد
وی قیمت تمام شده آب در شهرهای کشور را یک هزار تومان اعلام کرد و افزود: مردم فقط یک سوم این مبلغ را پرداخت می کنند که این امر ادامه خدمات رسانی بهینه به مردم را با چالش مواجه می کند.
مهندس جانباز با اشاره به قانون برنامه پنجم و قانون هدفمندی یارانه ها گفت: بر اساس این قانون حدود 20 درصد به تعرفه آب مصرفی مشترکان افزوده شد که این رقم در سال 94 هم اعمال خواهد شد تا هم خدمات رسانی با مشکل مواجه نشود و هم نقدینگی شرکت افزایش یابد که البته این افزایش قیمت باز منوط به مصوبه دولت است

اشتراک این خبر در :