روابط عمومي گفتمان دولت را تبيين كند / روابط عمومي بايد اخلاق مدار و فضيلت محور باشد

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران در همایش تخصصي مدیران روابط عمومی فرمانداری های مازندران ، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها نقش بی بدیلی در انعکاس واقعیات دفاع مقدس داشتند، بيان كرد: مردم هر لحظه در جريان واقعیات جنگ بودند و به راستي، زيباترين جلوه تعامل مردم و دولت در دفاع مقدس متجلي شد.

يونسي، تصريح كرد: همه دستگاه هاي اجرايي بايد در برگزاری برنامه های شاخص در حوزه دفاع مقدس و تقويت فرهنگ ايثار و ولايت مداري در جامعه اهتمام کنند.

وي، روابط عمومي ها را تقويت كننده و ضامن رابطه مستمر و مطلوب مردم و دولت دانست و خاطر نشان ساخت: بايد به نقش روابط عمومي ها به عنوان يك دستگاه تخصصي كه در شكل دادن و هدايت افكار عمومي، جايگاه ويژه اي دارند، نگريسته شود.

یونسی با بیان اینکه دوران فعالیت های سنتی در روابط عمومی ها به سر آمده است، ياد آور شد: روابط عمومی ها باید به دانش روز مجهز شوند و در جهت بهبود شرایط ارتباطی بین مردم و مدیران از طریق فناوري هاي روز و كارآمد تلاش نمايند.

وي با انتقاد از روابط عمومي هاي مدير محور، تصريح نمود: روابط عمومي بايد تابع مجموعه مديريت سازمان باشد و اين مهم، از مطالبات اساسي روابط عمومي هاست.

رييس شوراي اطلاع رساني استان، روابط عمومي را آيينه تمام نماي سازمان دانست كه بايد شفاف عمل نمايد و گفت: روابط عمومي ها بايد در راستاي يك منشور اخلاقي فضيلت محور حركت نمايند و واقعيت را آن گونه كه هست انعكاس دهند.

معاون استاندار با بيان اين كه روابط عمومي ها، پنجره اعتماد مردم هستند و در ايجاد فضاي اميد و نشاط در جامعه نقش محوري دارند، عنوان كرد: روابط عمومي ها بايد با اطلاع رساني درست و بهنگام، مديريت اطلاع رساني فعاليت ها و اقدامات سازمان خود را به عهده گيرند.

يونسي، با بیان اینکه روابط عمومی دارای نقش دو سویه درون و برون سازمانی است، اظهار داشت: روابط عمومی عملی مداوم و طرح ریزی شده و بخشی از وظایف مدیریت سازمان است.

وی، از ضرورت حركت شتابناك روابط عمومي ها به سوي روابط عمومي مدرن، سایبری و مجازی سخن گفت و ياد آور شد: باید به روابط عمومی ها فرصت ابداع، خلاقيت و نوآوری در جهت جلب مخاطب و انعکاس صحیح کارکرد سازمان داده شود.

یونسی با بیان اینکه باید از یک رویکرد اخلاقی در انعکاس اخبار سازمان ها، تبعيت شود، تصريح كرد: روابط عمومی ها، آمار و اطلاعات را بدرستی تبیین و اطلاع رساني کنند.

وی با بیان اینکه دانستن حق مردم است و باید در جهت تحقق این مهم تلاش شود، افزود: روابط عمومی‌ها باید به دنبال تحکیم روابط با مخاطبان و ارباب رجوع باشند.

رييس شوراي اطلاع رساني استان، با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها در طول هفته و سراسر شبانه روز باید پاسخگوی مردم باشند، ابراز كرد: مدیریت زمان برای تقویت کارکرد روابط عمومی می تواند در موفقیت های این حوزه اثرگذار باشد.

وي، بر تعامل كامل روابط عمومي ها با رسانه ها تاكيد كرد و گفت: ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي از ديگر وظايف روابط عمومي فرمانداري هاست.

معاون استاندار مازندران، تاكيد كرد: روابط عمومي بايد گفتمان دولت را تبيين كند و در فعاليت هاي خود اخلاق مدار و فضيلت محور باشد.

يونسي، در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به اینکه سال گذشته، 198 و امسال 89 نفر در سواحل مازندران غرق شدند، عنوان كرد: آمار غريق در سواحل استان، طي امسال، نسبت به ده سال گذشته، کاهش 100 درصدی نشان می‌دهد.

وي با اعلام اینکه آمار ضريب هاي امنيتي در مقايسه با 10 سال گذشته رو به رشد بوده است، گفت: سرقت‌های کلان و خرد، زورگیری، تجاوز به عنف و درگيري هاي دسته جمعي در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش را نشان مي دهد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، خاطر نشان ساخت: اکنون دیگر منطقه نا امنی تحت عنوان عباس آباد نکا وجود ندارد  و این محله به مکان امن و آرام برای ساکنان تبدیل شده است.در برخي محلات آلوده ساري و آمل نيز اين اقدامات صورت گرفته است و ان شاء الله تداوم خواهد يافت.

در اين گردهمايي، از روابط عمومي هاي ساري، نوشهر و قائم شهر به دليل ارسال اخبار مطلوب در شش ماهه ي نخست سال جاري، با اهداء لوح سپاس، تقدير به عمل آمد.

اشتراک این خبر در :