معاون استاندار : تجارت مازندران با روسیه رونق می گیرد
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران از حمایت بخش خصوصی و رونق گرفتن توسعه تجارت این استان با کشور روسیه خبرداد.

علی احسانی در جلسه بررسی مشکلات صادرات مرکبات و کیوی مازندران افزود: بهمین منظور اتاق توسعه تجارت روسیه و مازندران در کشور روسیه تشکیل می شود .

وی ادامه داد: این مجموعه فرصتی مناسب برای ایجاد تعامل و تسهیل عرضه کالاها و محصولات ایرانی بویژه مرکبات مازندران درآن کشور را فراهم خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران همچنین تهیه ماهنامه ‘راهکارتجارت با روسیه ‘ به دوزبان روسی و فارسی خبرداد و گفت: دراین ماهنامه نکات کلیدی و اساسی پیرامون مسائل مربوط به تجارت و صادرات ارائه می شود که صادرکنندگان می توانند از آن بهره بگیرند.

وی توسعه نیافتگی ظرفیت خطوط ریلی را یکی ازمشکلات پیش روی توسعه صادرات استان دانست و گفت:شبکه ریلی موجود استان متناسب با تکنولوژی روز ارتقا نیافته است .

احسانی اعلام کرد:حمل و نقل یکی از فاکتورهای اساسی در توسعه صادرات به شمار می رود که این مقوله در مازندران متناسب با پیشرفت تکنولوژی ارتقا نیافته است .

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار مازندران با تاکید بر اینکه حمل محصولات بویژه مرکبات به شبکه ریلی و حمل و نقل مناسب ومجهز به تکنولوژی روز نیاز دارد ، افزود: بهره مندی از شبکه حمل و نقل مدرن می تواند مرکبات و دیگر محصولات را با کیفیت به بازارهای هدف رساند و عرضه کرد.

وی گفت: قابل استفاده نبودن 18 واگن از 24 واگن یخچال دار حمل و نقل ریلی کشور گواهی بر ضعف و مشکلات این بخش است .

احسانی نبود شرکت حمل ونقل بین المللی را از دیگر چالش های پیش روی صادرکنندگان مرکبات و کیوی در استان برشمرد و گفت: با تشکیل شرکت حمل و نقل زمینه، تسهیل روند صادرات فراهم خواهد شد .

وی تصریح کرد: با وجود قدمت بیش از 20 سال خودروهای شبکه حمل و نقل جاده ای مازندران یکی از پارامترهای بسترساز توسعه صادرات دراین استان فراهم نیست .

احسانی بر ارتقای سیستم حمل و نقل مازندران به مظنور بهره مندی بیشتر از ظرفیت توسعه استان تاکید کرد .

وی همچنین تسریع روند اجرای عملیات بزرگترین پایانه صادرات مرکبات مازندران درجویبار خبرداد و گفت: دفتر امور اقتصادی مازندران روند پرداخت تسهیلات ، حمایت و اجرای این طرح را پیگیری خواهد کرد .

این جلسه که بمنظور دستیابی به راهکارهای مناسب برای توسعه صادرات مرکبات مازندران برگزار شد صادرکنندگان این بخش مشکلات و دغدغه های خود را ارائه کردند .

اشتراک این خبر در :