قلم رسانه ها در خدمت توسعه استان باشد

image_pdfimage_print
قلم رسانه ها در خدمت توسعه استان باشد/ روابط عمومي دولت راستگويان بايد صادق و شفاف باشد
 مدير كل روابط عمومي استانداري مازندران كه در گردهمايي مديران روابط عمومي فرمانداريهاي مازندران در فرمانداري ساري گفت : قلم رسانه ها بايد در خدمت توسعه استان باشد و رسانه ها در نقد فعاليتها به شاخصهاي نقد كه مقام معظم رهبري تبيين نموده اند توجه كنند.

سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران با تاکید بر تقویت روحیه نقد منصفانه در رسانه های استان، گفت: ما بارها گفته ايم از نقد منصفانه و سازنده استقبال مي كنيم ولي متاسفانه تعدادي از رسانه هاي استان از مرز انتقاد عبور كرده و فقط به تخريب و تضعيف نماينده عالي دولت مشغولند كه اين اقدام آنان دقيقا مخالف منويات مقام معظم رهبري است كه از رسانه ها خواستند در نقد دولت جانب انصاف را نگه دارند و از مچ گيري پرهيز كنند.
مظفري، تا كيد كرد : تعدادي از افراد آمارهاي رسمي و اقدامات اساسي را ناديده گرفته و به آمارها و ديدگاه هاي خودساخته استناد مي كنند .
وي افزود : در حاليكه وزير كشور در مصاحبه با خبرنگاران رسما اعلام مي كند در استان مازندران جلوي بيش از 90 درصد زمين خواري گرفته شده است ولي بازهم مي نويسند، ساخت و ساز غير مجاز در مازندران افزايش يافته است و يا وقتي در يك اقدام جهادي، تعداد طرح هاي دريا به دو برابر افزايش يافته و تعداد غريق صد درصد كاهش يافته است، بازهم در مطالب تخريبي خود از نابسامان تر شدن طرح دريا خبر مي دهند.
مظفري با تشكر از زحمات شبانه روزي خبرنگاران اكثر رسانه هاي استان، تاكيد كرد : اين روند تخريبي كه توسط تعداد معدودي از رسانه هاي استان دنبال مي شود، مخل توسعه استان است و به جز فرصت سوزي ثمره ديگري براي استان ندارد .
دبير شوراي اطلاع رساني استان، ارائه گزارش عملكرد توسط روابط عمومي ها را موجب اعتماد مردم به مسئولين و افزايش سرمايه اجتماعي دانست و گفت : سخت كوشي مديران و اقدام جهادي آنان بايد به اطلاع مردم برسد تا زمينه مشاركت آنان در برنامه ها فراهم شود.
وي تاكيد كرد : روابط عمومي دولت راستگويان بايد صادق و شفاف باشد و از پنهان كاري و ارائه اطلاعات نادرست خودداري نمايد .
مدير كل روابط عمومي استانداري مازندران، تصريح نمود : مردم حق دارند مسائل را بدانند، در اين راستا اعتماد سازي افكار عمومي از مهمترين وظايف روابط عمومي هاست .
وي با اشاره به نامگذاري سال 93 به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي گفت : مديريت جهادي اول بايد در روابط عمومي دستگاه محقق شود .
مظفري بر ضرورت برگزاري دوره‌های آموزشی الکترونیکی برای مدیران روابط عمومی ‌تاكيد كرد و با اشاره به جايگاه رسانه هاي مجازي در عضر حاضر گفت : در حال حاضر 2.7 میلیون نفر در مازندران کاربر اینترنتی هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان، 110 درصد است و روابط عمومي ها بايد از اين ظرفيت حداكثر استفاده را بنمايند .
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی استانداری مازندران از رتبه 28 در هشت ماهه گذشته، اکنون در ارزیابی وزارت کشور در زمينه اطلاع رساني و توليد خبر رتبه نخست  را در كشور دارد، گفت: روابط عمومی های فرمانداری ها باید فضای رقابت را در بین خود تقویت کنند و در عرصه اطلاع رساني و حمايت از برنامه ها و سياستهاي دولت تدبير و اميد جدي تر عمل كنند.
مظفری با بیان اینکه حركت مدیران دولت تدبیر و امید در مازندران به صورت جهادی و تلاش براي توسعه همه جانبه استان است، افزود: امیدواریم؛ روابط عمومی های فرمانداری ها، فعالیت های سخت کوشانه مدیران را  منعکس كنند .
وی با اعلام اینکه استاندار مازندران در یک سال گذشته در هزار و 700 برنامه با موضوعات مختلف حضور داشته است، تصريح نمود: اين نوع فعاليت بيانگر رویکرد جهادي استاندار مازندران و تیم مدیریتی وی براي خدمت به مردم ولايتمدار مازندران است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران با اشاره به اینکه روابط عمومی ها به مطالبات مقام معظم رهبری و رياست محترم جمهوري بايد توجه جدی داشته باشند، گفت: دیدگاه های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در زمینه  هاي مختلف از جمله در مورد کارکرد دولت تدبیر و امید به اطلاع مدیران ادارات برسد.
وی با بیان اینکه قلم مقدس بوده و قرآن به آن قسم خورده است، گفت: قلم رسانه ها بايد در خدمت توسعه استان باشد و رسانه ها در نقد فعاليتها به شاخصهاي نقد كه مقام معظم رهبري تبيين نموده اند، توجه كنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo