جلسه ستاد اجرايي طرح سرشماري كشاورزي استان تشكيل شد
معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار مازندران از اجرای طرح سرشماري كشاورزي استان  از پنجم مهر تا هجدهم آبان ماه امسال در 22 شهرستان مازندران خبر داد.

دكتر احساني جلسه ستاد اجرايي طرح سرشماري كشاورزي استان  با اعلام خبر بالا، افزود: اجراي اين طرح سرشماري گامي در جهت تهيه چارچوب و فهرستهاي آماري از تعداد بهره برداران كشاورزي، فراهم كردن اطلاعات اين بخش در جهت طبقه بندي مناسب و ساماندهي وضعيت كشاورزي در استان مي باشد.
معاون استاندارمازندران، افزود: از آنجا كه استان مازندران بخش اعظم توليدات غذايي و محصولات مختلف را در كشور توليد نموده و سهم عمده اي از اشتغال و توليد ناخالص داخلي را در اين بخش به خود اختصاص داده است؛ بنا بر فرمان رييس جمهور محترم، تمامي دستگاههاي اجرايي مكلفند از همه امكانات، براي تحقق اهداف اين سرشماري مهم همكاري نمايند.
معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار مازندران به اهميت داده هاي آماري در راستاي برنامه هاي توسعه اي از جمله برنامه ششم توسعه نيز اشاره و تصريح كرد: به دليل حساسيت مفرط اين طرح، نيازمند استفاده از ظرفيت رسانه ها نيز مي باشيم تا بدين ترتيب فرايند اطلاع رساني را در جهت اعتماد سازي در قشر هدف مهيا نماييم.
احساني با توجه به هزينه بر بودن اجراي اينگونه طرح ها  بيان كرد: با توجه به اينكه در اجراي طرح سرشماري كشاورزي براي نخستين بار در كشور از “تبلت”براي ثبت داده هاي آماري استفاده مي شود با برنامه ريزي و ايجاد شوراي راهبري مي توان موازي كاري و انجام اموري كه به زمان بر شدن اجراي اين طرح خواهد انجاميد را حذف نموده و با به كارگماري افراد در بخش هاي تخصصي، اجراي آن را به نحو احسن به سرانجام رساند.
مدير اجرايي طرح سرشماري كشاورزي استان همچنين گفت: ظرفيت هاي استان در بخش هاي مختلف بخصوص در امور كشاورزي بالاست، بنابراين حجم وسيعي از فعاليت اجرايي در راستاي اجراي اين طرح مورد نظر مي باشد كه با استعانت از ايجاد انگيزه و ارائه آموزش هاي لازم به متصديان امور، مي توان در خاتمه افزون بر ارائه كميت در بعد كيفيت نيز ممتاز شد.

اشتراک این خبر در :