مدیرعامل شرکت آبفای کشور از طرح جدید برخورد قیمتی با مشترکان پرمصرف آب، جداسازی ناگزیر آب شرب از بهداشتی، وضعیت قرمز ۲ کلان‌شهر و آبرسانی به ۴۰۰ هزار مسکن مهر در سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس، حمیدرضا جانباز در خصوص جريمه مشترکان پرمصرف آب گفت: در حال حاضر یک کار مشترک با مجلس شوراي اسلامي در دستور کار است. بر اين اساس، برای یک بخش از جامعه که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند و  تعدادشان هم زیاد نیست، قیمتی بیش از قیمت‌های متعارف وضع مي‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفای کشور همچنين به پيگير این موضوع در قالب یک طرح با نمایندگان مجلس شوراي اسلامي اشاره كرد.

جانباز در اشاره به مشكلات تأمین آب واحدهای مسکن مهر نیز گفت: عمدتاً واحدهای مسکن مهر در خارج شهر و موقعيت‌هايي که شبکه آب و سامانه‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب نداریم احداث شده است.

وي افزود: به هر حال باید منابع آب واحدهاي مسكن مهر تأمین و امسال حدود 400 هزار مسکن مهر باید آب‌رسانی شود.

اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز

مدیرعامل شرکت آبفای کشور در خصوص وضعیت تنش آبی کلانشهرها گفت: در حال حاضر 2 کلان شهر اصفهان و کرمان در وضعیت قرمز هستند.

تهران در وضعیت زرد

جانباز اضافه کرد: 3 کلانشهر تهران، یزد و شیراز نیز در وضعیت زرد هستند که با افزایش مصرف و مشکلات تولید دچار وقفه در آّبرسانی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل 7 کلانشهر دیگر که شامل اراک، بندرعباس، قزوین، قم، کرج، همدان و مشهد هستند با حفر تعدادی چاه تا حدودی برطرف شد.

اشتراک این خبر در :