رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پارک موزه دفاع مقدس استان مازندران باید با عزم ملی مردم و مسئولان ساخته شود و این کار ادای دینی به گذشتگان و آیندگان است.

سردار «سید محمد باقر زاده»  رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در دومین جلسه ستاد مرکزی پشتیبانی از احداث مرکز فرهنگی (پارک موزه) دفاع مقدس مازندران و تدوین نقش استان مازندران در دفاع مقدس با اشاره به ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: در بین پروژه‌های فعلی که ما در استان داریم به لحاظ اثر بخشی، کیفیت و دامنه‌ی اثرگذاری و همچنین حجم کار و اهمیت موضوع و اصالت‌مان هیچ کدام با این پروژه برابری نخواهد نکرد.

وی خاطر نشان کرد: تا الآن شاید در سطح استان هم ما برای هیچ پروژه‌ای اینطور دعوت به مشارکت عام نداشتیم که همه‌ی صاحب نظران و اندیشمندان و مسئولین و نخبگان بتوانند در این موضوع ورود پیدا کنند.

سردار باقرزاده گفت: پروژه‌ی پارک موزه‌ی دفاع مقدس یک ادای دین است هم به گذشتگان  یعنی گذشته‌ای که دامنه‌اش تا صدر اسلام به خصوص در طول تاریخ استان مازندران دوران انقلاب و دفاع مقدس می‌باشد و هم ادای دین است به نسل فعلی ما که باید به حقایق انقلاب‌شان آشنا بشوند.

وی ادامه داد: همچنین این کار ادای دینی به آنهایی است که هنوز به دنیا نیامده‌اند و قطعاً ما باید برای آگاهی بخشی آن‌ها از الآن برنامه ریزی کنیم تا آیندگان نسبت به حقایق انقلاب و دفاع مقدس آشنا شوند.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: ما حدوداً‌ پنج، شش سال درگیر این پروژه هستیم؛ از آزاد سازی عرصه، موافقت‌های اصولی، مطالعات اولیه، هماهنگی‌ها، بسیج بخشی از امکانات، قرار دادن ردیف اعتبارات، پای کار آوردن امکانات، توجیه مسئولان، خرید زمین، ورود به عرصه، ساخت و سازها و کارهایی که باید صورت گیرد.

سردار باقرزاده که در جمع فرماندهان و پیشکسوتان مازندرانی در دفاع مقدس سخن می‌گفت، بیان کرد: این کارها قطعاً با کمک دوستان ما در استان تا اینجا به سامان رسید، ولی حقیقت مسئله با توجه به ابعاد و گستردگی کار و حجم کار نیاز به این است که ما یک بسیج عمومی تری داشته باشیم.

وی با اشاره به ساخت پارک موزه دفاع مقدس در استان‌های همدان و کرمان گفت: تجربه‌ی ساخت این پارک موزه‌های دفاع مقدس در سطح کشور در پرتو عزم استان و حمایت مردم مرکز انجام شده که باعث شده این موزه‌ها شکل گیرد.

سردار باقرزاده اظهار کرد: این موزه هم باید در سایه‌ی عزم مردم و مسئولین ساخته شود.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: پارک موزه دفاع مقدس مازندران در 75  هکتار در حاشیه رودخانه تجن در حال ساخت است که باید از این پروژه حمایت بشود.

اشتراک این خبر در :