رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به فعالیت 23 بیمارستان در  استان گفت: هیچ یک از بیمارستانهای استان به بخش خصوصی وگذار نمی شود.دکتر جان بابایی
به گزارش خبرنگار مهر، قاسم جان بابایی پیش از ظهر دوشنبه در نشست تحول نظام سلامت با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت سبب افزایش ضریب اشغال تخت شده است، گفت: هیچ یک از بیمارستانها به بخش خصوصی واگذار نمی شود.
وی با بیان اینکه، بحث واگذاری بیمارستان در حال ساخت ماهفروجک به بخش خصوصی صحت ندارد گفت: این بیمارستان در مرکز استان مستقر است و چهار بیمارستان موجود بیش از 40 و 70 سال قدمت دارد و صلاح نیست به بخش خصوصی واگذار شود.
جان بابایی یادآور شد: هیچ مکاتبه ای از طرف دانشگاه برای واگذاری بیمارستان ماهفروجک به بخش خصوصی صورت نگرفته است ولی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آمادگی داریم.
وی گفت: ساختمان بیمارستان ماهفروجک با منابع دولتی در دست ساخت است و زمین آن نیز اهدایی است.
ساخت شش پروژه بیمارستانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شمار پروژه های بیمارستانی در دست ساخت در استان را شش طرح اعلام کرد و گفت: دو بیمارستان چالوس و آمل به علوم پزشکی تحویل شد و بیمارستان چالوس با آنکه تحویل شد ولی بصورت رسمی افتتاح نشد.
جان بابایی با اشاره به اینکه چهار بیمارستان تنکابن، رازی قائمشهر، امام خمینی بهشهر و ماهفروجک ساری در دست ساخت است گفت: بیمارستانهای دردست ساخت تا پایان سال مالی 94 بهره برداری می شوند.
وی توسعه کلینک ویژه دولتی را در برخی شهرستانهای بزرگ استان از جمله برنامه ها بیان کرد  و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح مراکز درمانی قابل قبولی در کنار مراکز بیمارستانی ایجاد شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: میزان هزینه نسبت به درآمدها در بیمارستانها متفاوت است و چون تعرفه ها در سیستم دولتی پایین است، هزنیه بالاتر از درامد است.
وی با بیان اینکه، در طرح تحول سلامت رضایتمندی مردم مطرح است گفت: برآورد آن است که تا پایان سال هزینه را کم کنیم.
به گفته جان بابایی، در بحث تجهیزات اگر منابع مورد نیاز تامین شود، بسیاری از مشکلات رفع می شود و با انجام طرح تحول سللامت بدهکاری سیستم بیشتر نشود.
کنترل روند پدیده زیرمیزی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه قبلا بدهی بیمارستانها زیاد بود یادآور شد: تاکنون توانستیم خیلی از بدهی های پرسنلی را نیز تامین کنیم و اکنون میزان بدهی برخی بیمارستانها از 17 ماه به یک تا شش ماه کاهش یافته است.
وی درباره پدیده زیر میزی و روند کاهش آن با اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: برای پزشکانی که به عنوان طرح وارد استان می شوند اجازه مطلب نمی دهیم که این امر میزان ریز میزی را کاهش می دهد.
جان بابایی گفت: اگر قبلا پدیده زیرمیزی در استان بیشتر بود یکی از دلایلش این بود که پرداختی ما به پزشک به موقع نبود و تعرفه نیز پایین بود که اکنون هم تعرفه افزایش یافت و هم پرداختی بموقع شده است.

اشتراک این خبر در :