مازندران – بیش از ۱۶۰ هزار کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی ناسالم و غیربهداشتی در جریان طرح تشدید نظارت نوروزی دامپزشکی مازندران، شناسایی، ضبط و معدوم شد.**

به گزارش کیاپرس، حمزه آقاپور کاظمی، مدیرکل دامپزشکی مازندران، با اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ بر مراکز تهیه، نگهداری و توزیع انواع فرآورده‌های خام دامی در استان اجرا شد.

وی افزود: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در قالب ۹ هزار و ۲۰۶ مورد بازدید سرزده از این مراکز، بر نحوه عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت داشته و با متخلفان بهداشتی برخورد قانونی کردند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه در این طرح ۳۷۱ مرکز عرضه اخطار بهداشتی دریافت کرده‌اند، گفت: طی این بازدیدها، بیش از ۳ هزار کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیرمجاز به دلایلی از جمله تاریخ مصرف منقضی، کشتار غیرمجاز، نبود لیبل و هویت و تاریخ انقضا ضبط و معدوم شد.

آقاپور کاظمی همچنین از معدوم سازی بیش از ۱۵۵ هزار کیلوگرم مرغ و ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز ناسالم در جریان نظارت بر کشتارگاه‌های استان خبر داد.

وی در پایان از هم استانی‌ها و مسافران خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی در فرآورده‌های خام دامی، مراتب را از طریق سامانه رایگان ۱۵۱۲ و یا ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی کنند. فارس

کیاپرس امیدوار است با انتشار این گزارش، به ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه کمک کند.

اشتراک این خبر در :