کیاپرس – رئیس مرکز فن آوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران از ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیکی برای افزایش سرعت پاسخگویی به فرایندها خبر داد.

به گزارش کیاپرس، فاطمه حاج علی عسگری، رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت گفت: این سامانه به عنوان یکی از بزرگترین زیرساخت‌های بخش درمان و سلامت کشور، از دی ماه ۹۸ و در پی دستور موکد رئیس جمهور و وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به توسعه جدی ارائه سرویس به مردم و جامعه پزشکی و سلامت پرداخته است.

وی در ادامه بیان کرد: این سامانه تا قبل از دی ماه ۹۸ ماهانه حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار نسخه الکترونیک را ثبت و به پایگاه داده منتقل می کرده است که با اجرایی شدن فرآیند توسعه ارائه سرویس، به ماهانه حدود ۱۲ میلیون نسخه افزایش یافته است.همچنین رشد حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برابری ورودی این سامانه در کنار لزوم ارائه خدمات جدید بیمه‌ای، ضرورت تقویت در زیرساخت و نحوه ارائه خدمت این سامانه را ایجاب کرده است.

حاج علی عسگری گفت: از این رو در روزهای اخیر و پس از بررسی‌های متعدد صورت گرفته توسط تیم های فنی، تصمیم به جابجایی بستر سامانه و ارتقاء و بروز رسانی سیستم نسخه نویسی الکترونیکی گرفته شده است.

اهداف ارتقاء سامانه نسخه نویسی الکترونیکی:

بهبود امنیت اطلاعات سلامت مندرج در پایگاه های داده
بهبود فرآیند پشتیبانی از نسخه نویسی الکترونیکی
افزایش سرعت پاسخگویی در انجام فرآیندها

جابجایی به زیرساخت جدید و بروز رسانی سیستم:

آغاز فرآیند جابجایی از دیروز
توقف موقت برخی سرویس های نسخه نویسی الکترونیک به مدت ۷۲ ساعت
ارائه نسخه نویسی کاغذی به عنوان مسیر جایگزین
حضور همکاران سازمان بیمه سلامت در مراکز بیمه و ارائه خدمت
ارائه توضیحات و پیگیری مسائل احتمالی از طریق سایت ihio.gov.ir و شماره تلفن ۱۶۶۶

کیاپرس با انتشار این گزارش، به دنبال اطلاع‌رسانی به جامعه و شفاف‌سازی فعالیت‌های سازمان بیمه سلامت ایران است.

اشتراک این خبر در :