کیاپرس/همایش آموزش تغذیه صحیح به کودکان به همت گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف رفع مشکلات تغذیه‌ای این گروه سنی در فرهنگسرای کودک آینده مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش کیاپرس از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عضو هیأت علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئول برگزاری همایش آموزش تغذیه صحیح به کودکان اظهار کرد: همایش آموزش تغذیه صحیح به کودکان توسط گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مجموعه گفتار درمانی گویان از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ روز جمعه سیزدهم بهمن ماه در فرهنگسرای کودک آینده مشهد، واقع در پارک کوهسنگی برگزار می‌شود.

دکتر بهاره ایمانی تصریح کرد: شرکت در این همایش، ویژه عموم مردم بوده و هزینه ثبت نام شرکت در این برنامه ۴۹ هزار تومان است، ضمن اینکه برای پرسنل دانشگاه علوم پزشکی، مراقبان سلامت، بهورزان، مربیان مهدکودک‌ها با توجه به نوع کار و فعالیتشان و رابط مستقیم با کودکان در خط مقدم مقدم سلامت کودکان به صورت رایگان برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری همایش آموزش تغذیه صحیح به کودکان در رابطه با سرفصل‌های همایش آموزش تغذیه صحیح به کودکان، بیان کرد: برای این همایش ۲ ساعته ۶ سرفصل تغذیه در هزار روز اول زندگی، اصول تغذیه کمکی نوین، اشتباهات والدین در تغذیه کودکان، اصول پیشگیری از بدغذایی، اهمیت بازی با غذا در پیشگیری از بدغذایی و آموزش‌های مهم مرتبط با تغذیه کودکان دیده شده و در هر موضوع ارائه بهترین راهکارها را در خصوص رفع مشکلات تغذیه‌ای کودکان خواهیم داشت.

دکتر ایمانی اضافه کرد: طبق آخرین آمارهای ثبت شده ۴۰ تا ۷۰ درصد کودکان ایران طبق اظهارات والدینشان دچار مشکلات تغذیه‌ای شامل بدغذایی و بی‌اشتهایی هستند و این عدد در استان و مشهد در همین حدود است و تفاوت چندانی ندارد، ما در حال تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات لازم از مهدکودک‌ها هستیم و به‌زودی آمار دقیق آن در اختیار و خانواده‌ها و مسئولان قرار خواهد گرفت.

دکتر ایمانی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در همایش آموزش تغذیه صحیح به کودکان می‌توانند تا ساعت ۱۳ روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه از طریق https://drbaharehimani.com/reg13/ ثبت نام خود را انجام دهند.

وی افزود: تاکنون ۴۰ نفر جهت حضور در همایش آموزش تغذیه صحیح به کودکان ثبت نام کردند که ۲۰ نفر از آنها گروه‌های مرتبط با کودکان و ۲۰ دیگر هم والدین آنها هستند، ظرفیت ما برای حضور در این همایش ۱۵۰ نفر بوده و علاقه‌مندان می‌توانند تا زمان اعلام شده ثبت نام خود را جهت شرکت در این همایش انجام دهند.

اشتراک این خبر در :