به گزارش کیا پرس دکتر کاظم محمودی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۲۲ اهداء عضو در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران ثبت شده است.
وی افزود: از زمان تشکیل واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تاکنون، ۲۸۶ مورد اهداء عضو از سال ۱۳۸۷ در این مجموعه ثبت شده است.

دکتر محمودی ادامه داد: “مرحوم محمودرضا یزدانی، ۶۴ ساله، اهل روستای تلنار شهرستان جویبار، که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده، اعضای او برای اهداء زندگی به بیماران نیازمند پیوند عضو به بیمارستان فیروزگر تهران منتقل شدند.”

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با تقدیر از اقدام والا و انسان‌دوستانه خانواده محترم اهداء‌کننده عضو، که نشان از روح بزرگ و نوع‌دوستی است، برای روح عزیزشان آرزوی رحمت و آرامش الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را آرزو کرد.

اهدای عضو، فرایندی است که بر اساس رضایت خانواده‌ها و به منظور نجات جان افرادی که به پیوند عضو نیازمند هستند، انجام می‌شود. این اقدام والا نه تنها برای زندگی فردی که عضو اهدا می‌شود، بلکه برای خانواده و جامعه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.
از زمان تشکیل واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تا به امروز، ۲۸۶ مورد اهداء عضو در این مجموعه به ثبت رسیده است،

اشتراک این خبر در :