کیاپرس /دانش آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با رسیدن فصل سرما، احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش می یابد اظهار کرد: یکی از بهترین میوه های فصل پاییز انار است.

انار از منظر طب ایرانی دارای طبع سرد و تراست. هر چه شیرین تر مزاج اش گرمتر و هر چه ترش تر مزاج اش خشک تر و سردتر می شود.

دکتر الهه دلشاد در گفتگو با وب دا با بیان اینکه قسمت های مختلف انار دارای خواص متعدد و متفاوتی است اظهار کرد: از جمله موارد استفاده انار در بهبود سرفه های خشک ماندگار می باشد.

وی ادامه داد: پوست و دانه و پیه آن دارای خاصیت قبض می باشد و می تواند مقوی معده باشد.

وی تأکید کرد: علاوه بر خوردن انار کامل که به تصفیه خون و پاکسازی بدن کمک می کند استفاده از رب انار ملس بویژه بعد از وعده های غذایی می‌تواند با تقویت فم معده ، به کاهش رفلاکس و احساس سوزش ناحیه مری و دهانه معده کمک کند.

دانش آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه انار یکی تصریح کرد: انار یا رب آن در تقویت معده، کاهش رفلاکس، بهبود هضم و درمان کبد چرب، کنترل خونریزی های گوارشی (کرون و کولیت اولسروز) مؤثر است.

وی گفت: یکی از مجرب ترین درمان ها برای گرفتگی صدا و خشکی گلو و سرفه های طولانی دستور انار پخته شده با روغن بادام شیرین است که به تجربه در این چند سال طبابت ، اغلب بیماران از آن نتیجه رضایت بخشی گرفته اند.

اشتراک این خبر در :