کیاپرس /دبیرعلمی ششمین همایش مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران با موضوع پیشرفت‌ها و چالش‌های درمان بیماری‌های چشم گفت: کودکان تا ۵ سالگی باید سه بار معاینه چشم شوند، به عبارتی این کار در ششماهگی، ۳ سالگی و ۵ سالگی باید انجام گیرد.

نشست خبری ششمین همایش مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران با موضوع پیشرفت‌ها و چالش‌های درمان بیماری‌های چشم، امروز (۲۰ آبان ماه) در دفتر انجمن چشم پزشکی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کیاپرس، حسین آقایی متخصص چشم و  فلوشیپ  قرنیه در این نشست خبری افزود: احتمالا اولین معاینه چشم در کشور ما در هنگام رفتن به مهدها است اما در دنیا برنامه منظم معاینه چشم کودکان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: براساس اماری ۷۴ درصد کودکان این تعداد معاینه را قبل از ۵ سالگی ندارد.

وی ادامه داد: هرچند معاینه ای که در مهدکودک ها انجام می شود تنبلی چشم را تشخیص می دهیم اما باید به این نکته توجه کرد که تعدادی از کودکان تا این موقع ممکن است به درجاتی از تنبلی چشم مبتلا شده باشند.

محمد مهدی صدوقی، استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری این همایش،ابراز کرد:در این همایش علاوه بر اینکه بیماری های مختلف چشم پزشکی که مورد بررسی قرار می گیرد، نقش هوش مصنوعی در درمان بیماری های چشم هم بررسی می شود.

وی با بیان اینکه از هوش مصنوعی درباره درمان قرنیه و گلوکوم استفاده می شود،افزود:هوش مصنوعی به عنوان کمک کننده و مشاور در کنار چشم پزشک قرار دارد.

ششمین همایش مشترک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران با موضوع پیشرفت‌ها و چالش‌های درمان بیماری‌های چشم از ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

اشتراک این خبر در :