کیاپرس/ فوق‌تخصص غدد درون‌ریز و متابولیسم گفت: دیابت بیماری شایع و مهمی است که بسیاری از افراد را درگیر کرده است.

به گزارش کیاپرس،دکترعلیرضا استقامتی بااشاره به اینکه این بیماری در همه دنیا شایع است و مختص ما نیست ادامه داد: بیش از ۵۳۷ میلیون نفر در دنیا با دیابت دست ‌و پنجه نرم می‌کنند و این نشان می‌دهد این بیماری باید جدی گرفته شود.

استقامتی با اشاره به اینکه در کشور ما بیش از هفت‌ میلیون نفر دیابت دارند خاطر نشان کرد: اگر دیابت جدی گرفته نشود خودش را تحمیل می‌کند. در واقع می‌توان گفت دیابت می‌تواند منشأ بسیاری از بیماری‌ها به شمار بیاید. زیرا عوارض دیابت بسیاری از اعضای بدن را درگیر می‌کند.

وی گفت: در صورت پیشرفت بیماری فرد مبتلا دچار عوارضی می‌شود که نیاز به پیوند کلیه و پیوند قلب پیدا کرده و هزینه‌های زیادی را بر خانواده فرد مبتلا تحمیل می کند.

وی معتقد است که باید برنامه‌هایمان را در حوزه دیابت مدون کنیم و نگاه‌ مان به این مقوله جامع باشد. نمی‌شود که بدون داشتن برنامه مدون درون سازمانی، انتظار حصول نتیجه را داشته باشیم.

وی ادامه داد: تصور کنید اگر فقط یک دارو در چرخه درمان به بیمار نرسد، کل این چرخه دچار نقصان می‌شود و از آنجا که درمان به‌ درستی انجام نشده باید منتظر عواقب دیگر بیماری باشیم. متاسفانه هنوز قوانین و حمایت بیمه‌ها در بخش دیابت به‌روز نشده و این سبب می‌شود زنجیره دیابت دچار نقصان شود.

اشتراک این خبر در :