کیاپرس/مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در مورد اهمیت تغذیه سالم دانش آموزان گفت : صرف صبحانه خوب و سالم بعد از خواب کافی شبانه از عوامل موثر برسلامت و حفظ تمرکز در کلاس درس برای دانش آموزان می باشند.

به گزارش کیاپرس از دانشگاه علوم پزشکی البرز، فاطمه قاسمی ضمن تاکید بر اهمیت وعده صبحانه در دانش آموزان، گفت: صبحانه در صورتی می تواند مفید باشد که بتواند ضمن تامین ریزمغذی های مورد نیاز بدن نوجوان و تامین کالری کافی، باعث رخوت وخستگی نشود.

وی ادامه داد: در وعده صبحانه بهتر است از یک ترکیب کربوهیدرات پیچیده و پروتئین استفاده شود مانند لقمه نان کامل و پنیر کم نمک و گردو با بادام یا مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ توصیه می‌شود.

این کارشناس تغذیه توصیه کرد: تا حد امکان از غذاهای فرایندشده و شرکتی، چای‌ و  قهوه در وعده صبحانه استفاده نشود.

وی افزود: با توجه به شیوع اضافه وزن و چاقی در نوجوانان از مصرف خوراکی‌های حاوی قندهای ساده نظیر کیک ها، شکلات های صبحانه بیسکویت ها و خامه های شیرین و پنیرهای فرآوری شده چرب خودداری شود.

وی ادامه داد: لبنیات از نوع غنی شده با ویتامین D و پروتئین، کم چرب و ترجیحا پروبیوتیک باشد.

وی گفت؛ بهتر است در تامین میان وعده های دانش آموزان از کمترین میزان نمک و شکر استفاده شود پس شیر کاکائو ، شیرموز وسایر شیرهای طعم دار انتخاب‌های مناسبی نیستند.

قاسمی افزود: استفاده از میان وعده های چرب مانند انواع ساندویچ های چرب ضمن مضرات ناشی از سرخ کردنی ها باعث رخوت وخواب آلودگی در کلاس درس خواهدشد.

وی افزود: در مدت زمان حضور در مدرسه نوشیدن آب کافی و سالم توصیه می شود چرا که باعث طراوت و تمرکز در کلاس درس خواهدشد .

اشتراک این خبر در :