اختصاصی – کیاپرس /دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: نتایج مطالعات نشان می دهد که در سیگار الکترونیکی به غیر از نیکوتین، فلزات سنگین، مواد عالی، سمی، سرطان زا وجود دارد.

دکتر محمدرضا مسجدی در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس به مردم توصیه کرد که از استعمال سیگار الکترونیکی هم خودداری تا سلامت خود را حفظ کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل، بسیاری از کشورها شروع به ممنوعیت استعمال سیگار الکترونیکی کردند.

مسجدی با اشاره به اینکه سیگار الکترونیکی درحال ورود به کشور ما است، افزود: تمام سازمان ها و نهادهای مرتبط در کشور باید با هم هماهنگ باشند، تا جلوی این کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: اگر از حالا جلوی مصرف سیگار الکترونیکی را نگیریم، سال های بعد خیلی دیر خواهد بود و شاهد عوارض آن خواهیم بود.

وی گفت: نمی شود مجموعه صنعت برای خودش، مجموعه کشاورزی برای خودش و در فضای مجازی هر اتفافی بیافتد و در مقابل ما انتظار داشته باشیم که مردم به خصوص جوانان سیگار نکشند.

مسجدی بیان داشت: وقتی سیگار به راحتی در اختیار نسل جوان قرار می گیرد، کاهش مصرف آن در کشور به جایی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: صنعت دخانیات در دنیا وقتی مشاهده می کند که مقابله جدی برای کاهش دخانیات صورت می گیرد، دست به نواوری جدیدی می زند تا سود آوری خود را حفظ کند این صنعت با جایگزینی و عوام فریبی در تلاش است که منافع مادی خود را به حداکثر برساند.

وی ادامه داد: دست اندرکاران این صنعت در دنیا اعلام می کنند که ما محصولی مانند سیگار الکترونیکی تولید می کنیم که عوارض کمتری دارد که این مطالب خلاف واقع است.

اشتراک این خبر در :