کیاپرس / اختصاصی/متخصص مغز و اعصاب  اظهار داشت: کنترل بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشارخون علائم بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

دکتر ابراهیم خوشنما به مناسبت روز جهانی آلزایمر به خبرنگار کیاپرس گفت: آلزایمر یک بیماری مغزی و به عبارتی نوعی از دمانس یا زوال عقل است. وی به علائم این بیماری اشاره کرد و افزود: فراموش‌کاری، از دست رفتن توانایی مغزی، انجام برخی رفتارهای نامناسب روان‌پزشکی و عدم توانایی در انجام کاره‌ای روزمره ازجمله علائم این بیماری است.

خوشنما ادامه داد: همه آدم‌ها معمولاً فراموش می‌کنند به عبارتی افراد در طول زندگی فراموش‌کاری دارند، اما فراموش‌کاری بیماری آلزایمر متفاوت است به عبارتی فرد بیمار فراموش‌کاری اخیر دارند موضوعات اخیر را فراموش می‌کند اما حافظه قبلی‌شان خوب کار می‌کند.

وی اظهار داشت: آلزایمر انواع مختلفی دارد. بسته به اینکه کدام از قسمت مغز درگیر شده باشد علامت‌هایش قدری متفاوت است.

این متخصص مغز و اعصاب بیان داشت: آلزایمر در سنین بالا بیشتر دیده می‌شود، اما سن بالا تنها دلیل ابتلا به این بیماری نیست.

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری آلزایمر در بین مردان و زنان چندان متفاوت نیست، گفت: درمان مؤثر و شفابخشی برای آلزایمر وجود ندارد.

دکتر خوش نما ادامه داد: داروهایی وجود دارد که از علائم این بیماری می‌کاهد و تحمل بیماری را برای فرد بیمار و خانواده‌اش بهتر می‌کند.

وی افزود: به‌جز دارو، اقدامات دیگری مانند حل کردن جدول و داشتن ارتباط با اطرافیان و مصرف غذاهای سالم و از بین بردن بیماریهای زمینه‌ای می‌تواند کمک‌کننده باشد.

این متخصص مغز و اعصاب تأکید کرد که بیماری درمان مؤثر و شفابخشی ندارد اما درمان‌های موجود به کنترل آلزایمر کمک می‌کند تا سیر بیماری کند تر می‌شود. این متخصص مغز و اعصاب تأکید کرد و گفت: این بیماری به‌تدریج توسعه پیدا می‌کند و درنتیجه توانایی‌های فرد هم کم می‌شود.

اشتراک این خبر در :