اختصاصی – کیاپرس/مرکز فوق تخصصی ناباروری با ایجاد زنجیره کامل خدمات ناباروری و اقدامات دیگر همچون بهره گرفتن از سلول های بنیادی ؛ مناسب ترین خدمات درمانی را به زوجین نابارور ارایه می دهد.

رییس مرکز ناباروری ابن سینا در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس گفت: کلینیک های این مرکز تمام خدمات درمان ناباروری را به زوجین نابارور ارایه می کنند تا آنان صاحب فرزند سالم شوند.

دکتر علی صادقی تبار اظهار داشت: مرکز فوق تخصصی ناباروری، با تمام توان و ظرفیت در تلاش است تا نشاط؛ امید و شادمانی را به زوجین نابارور هدیه کند.

وی به تعداد کلینیک های این مرکز اشاره کرد و گفت: هشت کلینیک در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری داریم، کلینیک درمان ناباروری، اولین مجموعه درمانی این مرکز است.

صادقی تبار افزود: هرزوجی که با درمان ناباروری به این مرکز مراجعه می کنند؛ اول در این کلینیک مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: کلینیک دوم ما درمان سقط های مکرر است. تعداد از مادران باردار می شوند ولی نمی توانند فرزند را سالم به دنیا آورند و آن را سقط می کنند.

‌سقط جنین یکی از چالش حوزه زنان و زایمان است

صادقی تبار؛ سقط جنین یکی از چالش حوزه زنان و زایمان اعلام کرد و گفت: متخصصان زنان این مرکز بررسی می کنند که چرا این مادران دچار سقط می شوند.

وی با اشاره به اینکه سقط، موضوع غامض و پیچیده ای است، افزود: موضوعاتی از قبیل ایمونولوژیک، آناتومیک، ژنتیک و بیماریهای عفونی در بروز این بیماری نقش دارند.

تکنیک تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی چند سالی است که در این مرکز استفاده می شود

صادقی تبار بیان داشت: هرچند تکنیک تشخیص ژنتیکی پیش از لانه گزینی در خیلی از کشورها وارد نشده اما در کشور ما چند سالی است که از این تکنیک استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: با استفاده از این تکنیک برای مادران مبتلا به سقط به روش ای وی اف تعدادی جنین تولید می شود.

صادقی تبار بیان داشت: این جنین ها بررسی می شود که چند صد بیماری که می تواند عامل سقط شود در این جنین ها وجود دارد یا خیر به عبارتی با این تکنیک جنین های سالم مشخص تا فرزند سالم به دنیا بیاید.

وی ادامه داد: این تکنیک جدید و در مرز دانش است؛ تکنولوژی های جدید؛ بسیار گران هستند.

صادقی تبار افزود: کلینیک سوم این مجموعه کلینیک درمان های جایگزین است. همانطوریکه اعضای بدن را می توان پیوند زد؛ براساس قانون می تواند با رعایت اصول محرمانگی؛ اخلاقی و حقوقی، از درمان های جایگزین و اهدا جنین برای درمان ناباروری بهره
برد.

آندومتریوز از بیماری های مشکل آفرین در زنان است

وی؛ کلینیک چهارم این مرکز را کلینیک اندومتریوز اعلام کرد و گفت: آندومتریوز از بیماری های مشکل آفرین در زنان است.

رییس مرکز ناباروری ابن سینا گفت: پیش بینی می شود ۸ درصد زنان در دنیا به این بیماری مبتلا هستند.

صادقی تبار؛ علامت شایع این بیماری را دل درد خصوصا در دوره ماهیانه اعلام کرد و گفت: در نوع پیشرفته این بیماری؛ دل درد در تمام ایام در فرد بیمار مشاهده می شود.

وی اظهار داست: تشخیص و درمان این بیماری قدری سخت است، درمان این بیماری فقط از طریق عمل جراحی لاپاراسکوپی است.

اولین مرکز اندومیریوز کشور در مرکز درمان ناباروری ابن سینا راه اندازی شد

رییس مرکز ناباروری ابن سینا افزود: اولین مرکز اندومیریوز کشور در مرکز فوق تخصصی ابن سینا راه اندازی شد.

وی گفت؛ سه سال پیاپی در بین مراکزی که در انجمن اندومتریوز دنیا ثبت شده بودند؛ رتبه اول را به دست آوردیم.

صادقی تبار گفت: کلینیک سلامت جنسی و بیماری های پستان از دیگر مجموعه های درمانی این مرکز است.

وی افزود: سرطان پستان در زنان شایع است باید این قشر از جامعه مورد بررسی قرار گیرند تا افراد مشکوک تحت کنترل قرار گیرند.

رییس مرکز ناباروری ابن سینا گفت: کلینیک هفتم هم استفاده از سلول های بنیادی در درمان ناباروری است که در مرزهای دانش حرکت می کند.

وی افزود: هرچند در کشور مجموعه های سلول درمانی داشتیم اما این مرکز با استفاده از دانش نوین اقدام به این کار می کنند. سلول بنیادی یا خون بند ناف یا از مغز استخوان یا بافت چربی گرفته می شود؛ اما ما از خون دوره قاعدگی زنان، سلول بنیادی جدا می کنند و آن را در درمان ناباروری به کار می برند.این روش برای دسته ای از افراد نابارور موفقیت آمیز بود

صادقی تبار گفت: آخرین کلینیک ما کنترل بارداری است، مادرانی که در کلینیک های قبلی درمان و باردار شدند در این مجموعه به دقت تحت کنترل قرار می گیرند تا فرزند به سلامت متولد شود.

وی گفت: آمارها نشان می دهد که اغلب مادران؛ فرزندان خود را به سلامت به دنیا می اورند به عبارتی درصد مادرانی که در بخش مراقبت های ویژه کودکان (NICU) این مرکز بستری می شوند از آمار جهانی پایین تر است به طور مثال اگر ۲۵ درصد مادرانی در دنیا به روش ای وی اف صاحب فرزند می شود به NICU می روند در این مرکز حدود ۱۴ درصد است که خیلی پایین از میانگین دنیا است.

اشتراک این خبر در :