مدیرکل نوسازی مدارس مازندران در جمع خبرنگاران از برگزاری شانزدهمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز خبر داد و گفت: این جشنواره اول خرداد ماه در اردوگاه دانش‌آموزی بادله برزگار می شود.

به گزارش کیاپرس،  قربانعلی شیرزاد با اعلام اینکه رویکرد امسال جشنواره ترغیب خیران مدرسه‌ساز به سمت تکمیل پروژه‌های دولتی در استان است، تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های اعتبار دولتی خیران مدرسه‌ساز پروژه‌های آموزشی که کمتر از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تکمیل می‌کنند.

وی، خیران مدرسه‌ساز را یار  همیشگی نظام تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: جشنواره خیران مدرسه‌ساز زمینه تشویق و ترغیب خیران را به امر مدرسه‌سازی بیشتر می‌کند.

شیرزاد با بیان اینکه پروژه‌های جدید آموزشی از سوی نوسازی مدارس استان انجام‌ نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه کاره آموزشی از طریق مشارکت خیران صورت می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران با بیان اینکه 6 هزار پروژه نیمه کاره آموزشی در سطح کشور وجود دارد که سهم مازندران 224 پروژه نیمه تمام دولتی است، افزود: در حاشیه جشنواره شانزدهم خیران مدرسه‌ساز استان نمایشگاهی از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا برپا می‌شود.
شیرزاد با اشاره به اینکه نخستین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان در سال 77 برگزار شد، گفت: تاکنون 680 مدرسه مازندران با مشارکت خیران احداث شد.

وی ادامه داد: بیش از 3 هزار و 800 کلاس درس مازندران از طریق 100 درصد مردمی و مشارکتی ساخته شد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران اضافه کرد: از ابتدای جشنواره خیران مدرسه‌ساز در مازندران بیش از 540 قطعه زمین معادل یک میلیون و 600 مترمربع زمین اهدا به امر مدرسه‌سازی اهدا شد.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز مازندران تاکنون متعهد به 273 میلیارد تومان اعتبار برای امر مدرسه‌سازی در استان شدند، خاطرنشان کرد: تاکنون 255 میلیارد تومان آن محقق شد.

شیرزاد از فعالیت بیش از 2 هزار نفر خیر مدرسه‌ساز در مازندران خبر داد و گفت: مشخصات 780 نفر از خیران مدرسه‌ساز مازندران در سامانه به ثبت رسید که از این تعداد 106 نفر زن، 613 نفر مرد و 61 مورد از خیران حقوقی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 99 پروژه آموزشی استان نیمه تمام است و با مشارکت خیران به پایان می‌رسد، افزود: این تعداد شامل 502 کلاس درس در زیر بنایی به مساحت 82 هزار مترمربع را شامل می‌شود که برای تکمیل 27 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

این مسئول استاندارد سازی سیستم گرمایشی و احداث مدرسه در سایت‌های مسکن مهر استان را از اولویت‌های کاری سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: موضوع نگهداری فضاهای آموزشی و تجهیزات در اختیار آموزش و پرورش است که تاکنون مورد غفلت قرار گرفت.

شیرزاد پیش‌بینی تعهدات خیران مدرسه‌ساز در جشنواره شانزدهم را 20 میلیارد تومان عنوان کرد و جایگاه خیران مدرسه‌ساز مازندران را در سطح کشور از برترین‌ها دانست و گفت: تاکنون مازندران از پنج استان برتر کشور بوده است.

وی عمده فعالیت خیران مدرسه‌ساز را ساخت فضاهای آموزشی دانست و ادامه داد: امسال 20 پروژه آموزشی تا سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

اشتراک این خبر در :