کیاپرس /  رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در سال جاری افزایش ۱۲ درصدی در قطع عضو و افزایش ۱۶ درصدی در آسیب‌های چشمی داشتیم.

قطع عضو ۱۲ درصد و آسیب‌های چشمی ۱۶ درصد افزایش داشت

به گزارش کیاپرس از ایلنا، جعفر میعادفر صبح امروز در نشست خبری در سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که در سال ۱۴۰۱ با حوادث مختلفی روبرو بودیم، گفت: در سازمان اورژانس از ابتدای اسفندماه آمار حوادث چهارشنبه‌سوری را جمع‌آوری می‌کنیم. ما رشد ۲۲ درصدی را در تعداد مصدومین چهارشنبه‌سوری نسبت به سال گذشته داشتیم و ۴۳۶۸ مصدوم از ابتدای اسفندماه تا ساعت ۸ صبح امروز گزارش شده که از این تعداد ۳۵۵۷ مورد در روز ۲۳ اسفند بوده است‌.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۷ نفر فوتی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: علت این افزایش، دو حادثه‌ بزرگی بود که در تبریز و تهران رخ داد و در آن‌ها ۱۳ نفر فوت کردند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: فوتی‌ها در استان‌ها و شهرهای تهران، تبریز، همدان، ارومیه و قزوین بوده است. تنها استانی که هیچ مصدومی نداشته، کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۱ درصد مصدومان زن و ۷۹ درصد مرد بودند، خاطرنشان کرد: ۳۴۵۳ نفر مرد و ۹۱۵ زن دچار حادثه شدند. ۴۴ درصد افراد آسیب‌دیده نیز بین ۶ تا ۱۸ سال بودند.

میعادفر خاطرنشان کرد: ۶۸ درصد مصدومان از مواد محترقه استفاده می‌کردند و ۳۱ درصد نیز رهگذر بودند و یک درصد مصدومان نیز نیروهای امدادی بودند.

وی ادامه داد: در سال جاری افزایش ۱۲ درصدی در قطع عضو و افزایش ۱۶ درصدی در آسیب‌های چشمی داشتیم؛ در ارتباط با سوختگی‌ها نیز ۱۶ درصد کاهش مصدومین را شاهد بودیم.

به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور در حوادث چهارشنبه‌سوری، ۷ دستگاه آمبولانس اورژانس نیز در استان‌های تهران و کرمان صدمه دیده‌اند.

اشتراک این خبر در :