پایگاه خبری تحلیلی کیاپرس(Kiapress.ir):
کیا پرس :این روزها بسیاری از افراد به علت کم تحرکی، خوردن غذاهای نامناسب یا حتی مسائل ژنتیکی درگیر مشکل فشار خون هستند، اما برای حل این مشکل چه باید کرد؟ به نظر می رسد بهترین روش استفاده از یک رژیم غذایی سالم است.

 

این روزها بسیاری از افراد به علت کم تحرکی، خوردن غذاهای نامناسب یا حتی مسائل ژنتیکی درگیر مشکل فشار خون هستند، اما برای حل این مشکل چه باید کرد؟ به نظر می رسد بهترین روش استفاده از یک رژیم غذایی سالم است.

اگرچه بسیاری از افراد می دانند که مصرف نمک و بسیاری دیگر از مولفه ها می تواند منجر به افزایش فشار خون شود، اما اغلب افراد مطلع نیستند که مصرف کدام خوراکی ها در کاهش فشار خون نقش دارد.

 

سبزیجات

به گفته دانشکده پزشکی هاروارد ، بسیاری از سبزیجات برگ  پهن، از جمله کاهو و اسفناج می تواند فشار خون را کاهش دهد. درواقع از اسفناج تا کاهو ، اغلب این نوع سبزیجات حاوی پتاسیم و منیزیم هستند که مواد معدنی اصلی برای کنترل فشار خونمحسوب می شوند. رژیم غذایی غنی از پتاسیم به بدن کمک می کند تا بتواند سدیم اضافی را که می تواند فشار خون را بالا ببرد ، افزایش دهد و منیزیم به تقویت جریان خون سالم کمک می کند.

 

شیر

یک لیوان شیر یک وعده کامل از نظر کلسیم و ویتامین D  و سایر مواد مغذی را تشکیل می دهد که به عنوان تیم کار می کنند تا به کاهش فشار خون ۳ تا ۱۰ درصد کمک کنند. این تعداد ممکن است چشمگیر به نظر نرسند ، اما می توانند به کاهش ۱۵ درصدی خطر بیماری های قلبی منجر شوند. طبق تحقیقات موسسه لینوس پائولینگ در دانشگاه ایالتی اورگان ، مطالعات متعددی نشان می دهد که مصرف بیشتر کلسیم در رژیم غذایی با فشار خون پایین همراه است

 

تخم مرغ

اگر فکر می کنید تخم مرغ ها از نظر قلبی سالم نیستند ، باید بدانید که مطالعات نشان داده اند که زرده خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش نمی دهد. تحقیقات جدید منتشر شده در مجله مواد غذایی ایالات متحده نشان داده است که سفیده تخم مرغ شایسته مکانی بین غذاهای موثر در  کاهش فشار خون است. انجمن قلب آمریکا نیز اخیرا اظهار داشت تخم مرغ می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم از نظر قلبی باشد.

 

کلم بروکلی

این سبزی  منبع خوبی از مواد معدنی تنظیم کننده فشار خون منیزیم ، کلسیم و پتاسیم است. در حقیقت ، بسیاری از مواد غذایی که فشار خون را پایین می آورند حاوی مقادیر زیادی از این سه ماده معدنی هستند. کلم بروکلی و گل کلم دارای یک مسیر متابولیکی خاص هستند که منجر به کاهش چشمگیر فشار خون می شود. بعلاوه ، جوانه های بروکلی دارای ترکیبات زیادی هستند که ممکن است به کاهش آسیب به شریان ها کمک کند.

آب چغندر

براساس مطالعه ای جدید، افرادی که فشار خون بالایی دارند با نوشیدن روزانه هشت لیوان آب چغندر می توانند فشار خون خود را کاهش دهند. اما چگونه؟  نیترات ، که به اکسید نیتریک تبدیل می شود ، گازی است که رگ های خونی را گسترده تر می کند و به جریان خون کمک می کند.

درج مطلب فقط با ذکر پایگاه خبری کیا مجاز است.

ایمیل مستقیم :‌ kiapresse@gmail.com
شماره پیامک : ۰۹۳۹۵۳۷۱۷۷۷
tabligh-site1
00
#

اشتراک این خبر در :