در دیدار با پوتین عنوان شد؛

 ابلاغ سلام رهبر انقلاب و رئیس جمهور به پوتین
وزیر امور خارجه با تقدیر از تلاشهای روسیه برای توفیق ایران در مذاکرات ژنو گفت: از اینکه دعوت ما را به ایران پذیرفتید خوشحالم و امیدوارم هر چه زودتر در ایران حضور پیدا کنید.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که عصر امروز در کاخ کرملین برگزار شد، گفت: حامل گرم ترین سلام رهبری جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور روحانی برای شما هستم.

وی گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران برای نقشی که جنابعالی در روابط دوجانبه و صلح و امنیت بین المللی ایفا کرده اید، اهمیت زیادی قائل است.

ظریف افزود: سال گذشته شاهد موفقیت های روسیه در صحنه بین المللی بوده ایم و موفقیت شما در جلوگیری از ایجاد یک جنگ خانمانسوز در سوریه بسیار مهم بود که به امحای سلاح های شیمیایی منجر شد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: توفیق ما در مذاکرات ژنو مرهون تلاش های روسیه است و از شما تشکر می کنیم و در موضوعات مصر به همکاری، همفکری و ادامه هماهنگی ها با شما هستیم تا رسیدن به راه حل نهایی. همین طور برای شما و مردم روسیه در بازیهای المپیک آرزوی موفقیت می کنیم.

وی ادامه داد : درباره روابط دوجانبه شاهد پیشرفت خوبی بعد از ملاقات بیشکک بودیم و نقشی که شما ایفا کردید. اطمینان می دهم رئیس جمهوری اسلامی به همین اندازه به روابط دوجانبه اعتقاد و اصرار دارند و ایشان خواهان روابط درازمدت دوجانبه و جامع بین ایران و روسیه هستند که حتما به نفع دو ملت بوده و به ضرر هیچکس نیست.

ظریف اضافه کرد: من بهترین سلام های روحانی را برای شما آورده ام و ایشان از تماس تلفنی هفته گذشته خشنودند و امیدوارم منویات شما و ایشان را به خوبی اجرا کنیم. خوشحالم که دعوت ما را به ایران پذیرفتید و امیدوارم هر چه زودتر در ایران حضور پیدا کنید.مهر

اشتراک این خبر در :