به گزارش روابط عمومی شبکه تبرستان تقی صمدی قائم مقام صداوسیمای مازندران در پنجمین همایش وقف و رسانهبا بیان این مطلب ، وقف را از مختصات نظام اسلامی دانست و گفت : وقف از سنت حسنه است و در زمره مختصات نظام حقوقی و اقتصادی اسلام محسوب میشود .

وی افزود : هدف اصلی و اساسی همه نظام های اسلامی از جمله نظام اقتصادی اسلام کمال ابدی یعنی تقرب الهی است که برخی از اوصاف  این تقرب  در نهاد وقف تجلی پیدا می کند.

تقی صمدی تزکیه نفس و تقویت بنیادی فکری و عقیدتی را از کارکرد وقف عنوان کرد و افزود : تزکیه نفس ،کاهش فاصله طبقاتی ،کارآفرینی ،تقویت بنیادی اعتقادی و فکری ، تحقق عدالت اجتماعی، ارتقا وشکوفایی ارزشهای انسانی در امور خیر از مهمترین کارکردهای وقف در جامعه است .

قائم مقام شبکه تبرستان کارکرد رسانه را در نهادینه کردن سنت حسنه وقف از الویت کار معارفی یاد کرد و گفت :  ترویج و گسترش وقف بعنوان یک فرهنگ و نهاد دینی در جامعه از کارکرد های اسلامی رسانه  ملی است که امروزدر برنامه های فاخر تولیدی بعنوان یکی از آیتم های اصلی تولیدات نمود دارد .

صمدی در ادامه به کارکرد رسانه استانی در حوزه وقف اشاره کردو افزود : معرفی واقفان نمو نه در قالب مستند داستانی ، تهیه فیلم  موقوفات و آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی آن ، اطلاع رسانی ابعاد مختلف وقف به مردم ، تبیین آثار مثبت درآمدهای وقف در استان  در جهت توسعه استان ، تبیین نقش وقف در تغییر سبک زندگی و ضرورت توجه به این امر ، همراه سازی تمامی ظرفیت های استان برای تعمیق و توسعه و ترویج وقف و.. در قالب برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی و خبری از جمله اقدامات تاثیرگزار شبکه تبرستان پیرامون وقف  بوده که در 9 سال جاری بیش از 800 دقیقه برنامه در این خصوص تولید و پخش گردید  .

گفتنی است در این نشست حجت الاسلام علیزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از تلاش و اهتمام رسانه استانی در ترویج سنت حسنه وقف در مازندران تقدیر کرد.

اشتراک این خبر در :