نماینده ولی فقیه در مازندران: فرزندان با الگوی منسجم اسلامی در جامعه تربیت شوند

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ديدار با اعضاي ستاد هفته ملي كودك گفت: فرزندان با الگوی منسجم اسلامی در جامعه تربیت شوند.
آیتالله نورالله طبرسی در دیدار اعضای ستاد روز جهانی کودک که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران صورت گرفت، به تربیت اسلامی کودکان تاکید و اظهار داشت: مهمترین فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربیت و پرورش زیرساختهای جامعه است.
وی، با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان آینده جامعه اسلامی را میسازند، افزود: ایجاد زیرساختهای فرهنگی از مهمترین مسائل در تربیت نسل جدید جامعه است.
طبرسی تصریح کرد: دشمن با ابزارهای مختلف جنگ فرهنگی در کشور راه انداخته که خانوادهها، کودکان و نوجوانان را نشانه رفته است.
وی با بیان اینکه اسلام تقویت خانواده و تربیت فرزندان را مورد تاکید قرار داده است، یادآور شد: کسب روزی حلال از مهمترین عامل در پرورش فرزند نیک است.
امام جمعه مرکز مازندران افزود: دین مبین اسلام انتخاب نام نیک بر فرزندان را عاملی برای هویت بخشی و احترام به فرزندان میداند.
وی ادامه داد: بهترین ارثی که والدین برای فرزند به یادگار میگذارند، ادب است.
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه فرزندان باید با تربیت اسلامی به خوی انسانیت برسند، اظهار داشت: تربیت اولیه فرزندان از خانواده نشات میگیرد.
وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی فرزندان باید با الگوی منسجم و یکپارچه اسلامی تربیت شوند.
طبرسی با اشاره به قدرت ابزارها و دستگاههای فرهنگی در تربیت کودکان، خاطرنشان کرد: بیشترین قدرت پرورش کودکان در دست معلمان و کانون پرورش فکری است.
وی به اقدامات نامیمون صهیونیستها و داعش در نسلکشی مسلمانان اشاره کرد و گفت: دنیا چگونه میخواهد جواب این نسلکشی و قتل عام کودکان بیدفاع را بدهد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه روزانه خبرهایی همچون استعمار، استثمار، کودک آزاری و از این موارد به گوش میرسد، افزود: برای کاهش این مصیبتها و احقاق حق کودکان و نوجوانان وظایف دستگاههای حمایتی مانند بهزیستی و غیره مضاعف میشود.
وی با تاکید براینکه مسائل داخلی کشور با شعار درمانی حل نمیشود، خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید متعهدانه به وظایف خود عمل کنند.
طبرسی یکی از مشکلات در تربیت کودکان و نوجوانان را الگوی ناهمگون در محیط دانست و اذعان داشت: الگوی تربیتی خانه، مدرسه و اجتماع متفاوت است.