به منظور حمایت از مردم بی دفاع غزه، تجمع بزرگ جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حضور اساتید وکارکنان دانشگاه و دانشکده های تابع، همزمان با سراسر کشور  بعد از نماز ظهر و عصر در  ساری برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در این تجمع، به مظلومیت مردم غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت:  ر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت غزه، در حملات رژیم صهیونیست به غزه بیش از 1900نفر از فلسطینیها که بیشتر آنها کودکان و زنان و افراد سالخورده  بودند، شهید و نزدیک بر 10 هزار نفر مجروح شدند.
دکتر قاسم جان بابایی، وجود ارزشمند امام راحل، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری را نعمت عظیمی برای مردم ایران دانست و افزود: باید از اینکه در کشور بزرگ و عزیز ایران اسلامی زندگی می کنیم خداوند را شاکر باشیم.
وی، ادامه داد: امام راحل با اعتماد کامل انقلاب اسلامی را به نسلهای بعد سپرد لذا مشغله های روزمره ما را از اصالت خود دور نمی سازد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با تاکید بر اینکه مردم ایران در حفظ عزت وشرافت خود، امام حسین(ع) را الگوی خود قرار داده اند، افزود: با تمام وجود از مردم فلسطین و غزه حمایت می کنیم.
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در سخنانی،  گفت: افرادی که با مشاهده این ظلمها سکوت می کنند در جهل و ستم خود غرق شده اند.
دکتر فرهنگ بابا محمودی، با بیان اینکه دشمنان اسلام موحدین و مسلمین را مورد هجوم خود قرار دادند، اظهارداشت: سازمانهای امنیت، حقوق بشر و ملل که دم از بشر دوستی می زنند چرا در برابر حملات ظالمانه و صهیونیستها سکوت کرده اند؟
وی، با بیان اینکه 99 درصد مردم غزه مسلمان و یک درصد آنها مسیحی هستند، گفت: راه های هوایی، زمینی و دریایی این منطقه بسته ،خانه ها ویران شد و کودکان و زنان به راحتی کشته می شوند.
دکتر بابامحمودی، ادامه داد: مردم ایران همواره مدافع ظلومان عالم است و از مردم غزه حمایت می کند.
گفتنی است در این تجمع دانشگاهیان با مشتهای گره کرده و سر دادن شعارهایی همچون” آزادی فلسطین شعار مسلمین است، حمایت از فلسطین حمایت از امام است، اسرائیل اسطوره فساد است، اسلام با صهیونیست همیشه در جهاد است، با لطف حق اسلام پاینده است راه  امام و شهدا زنده است، مرگ بر اسراییل، مرگ بر امریکا” حمایت خود را از مردم فلسطین و غزه اعلام کردند.
در پایان نیز قطعنامه تجمع سراسری اعتراضی جامعه پزشکی و سلامت استان مازندران قرائت و حاضرین با سر دادن شعار الله اکبر خامنه ای رهبر، هر یک از بندهای این قطعنامه را تایید کردند.

 

اشتراک این خبر در :