مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران، سرانه مصرف آب خانوار در استان مازندران را ۱۹ هزار لیتر در ماه دانست و تصریح کرد: هر فرد مازندرانی روزانه درحدود ۱۹۷ تا ۲۰۰ لیتر آب مصرف می کند.

مهندس ذبیح الله ذاکری، با بیان اینکه میزان ظرفیت تامین آب در مازندران ۹هزار لیتر در ثانیه است، تصریح کرد: آب شرب ساکنان این استان از طریق ۱۵۰ حلقه چاه و ۱۹ دهنه چشمه و رودخانه تامین می شود.

وی، در شرایط عادی میانگین شاخص مصرف آب در کشور برای هر نفر را ۱۵۰ لیتر عنوان کرد و افزود: در شرایط خشکسالی این میزان مصرف باید به ۸۵ لیتر برسد.

مهندس ذاکری، با بیان اینکه سرانه میزان مصرف آب شرب در ایران نسبت به کشورهای دیگر بالاست، اظهار داشت: میانگین ماهانه مصرف آب برای هرخانواده مازندرانی در سه ماهه اول امسال ۱۹ هزار لیتر است درحالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۷ هزار لیتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، دلیل افزایش دوهزار لیتری مصرف آب در این استان را گرمای هوا و افزایش مسافران عنوان کرد.

مهندس ذاکری، به آغاز موج دوم سفرهای تابستانی اشاره کرد و گفت: برای تامین آب شرب مشترکین در نقاط مسافرخیز استان از حداکثر ظرفیت استحصال استفاده می شود.

وی، ادامه داد: برای تامین آب شرب شهروندان مازنی در دور دوم سفرهای تابستانی ، بهسازی چاه های آب شرب، آماده باش نیروهای بخش بهره برداری و تانکرهای آبرسانی در مواقع اضطراری، پر نمودن مخازن ذخیره در مواقع خارج از پیک از ساعت ۲ الی ۵ بامداد، کنترل فشار و بازبینی ازتمامی شبکه ها درمناطق مسافرپذیر در دستور کار قرار گرفت.

مهندس ذاکری، با اشاره به اینکه در حال حاضر زمان پیک مصرف آب  ۹ الی۱۱ صبح و ۱۶ الی۲۱ عصر است، افزود: ضروری است خانواده ها در این ساعات بر مصرف آب مدیریت کنند.

وی، از شهروندان خواست به قدر نیاز آب مصرف نمایند واز مصارف غیرضروری مانند شست شوی خودرو و معابر، پارکینک و آبیاری باغچه خودداری کنند تا همه هموطنان از این نعمت خدادادی و حیات بخش بهره مند شوند.

اشتراک این خبر در :