معاون فرهنگی اداره‌کل زندان‌های مازندران گفت: در سال گذشته خانواده‌های زندانیان مازندرانی 10 میلیارد تومان وام خودکفایی دریافت کردند.

به گزارش کیاپرس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام صادق زارعی  اظهار داشت: توجه به مسائل معیشتی و زندگی خانواده‌های زندانیان از جمله برنامه‌های مهم ما است که با دقت و قوت انجام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل زندان‌های مازندران افزود: ما تنها با یک نفر در زندان سر و کار داریم و یک نفر را در زندان می‌سازیم اما در بیرون از زندان این یک فرد با افراد مختلف سروکار دارد و اینکه بیرون از زندان چه می‌کنند و چه می‌گذرد باید رعایت شود.

زارعی بیان داشت: در زندان‌های استان مازندران، کار فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است و در این رابطه در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی و فرهنگی برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در ماه مبارک رمضان امسال خاطرنشان کرد: در این رابطه تنها در ختم قرآن امسال هفت هزار و 800 ختم قرآن در زندان‌های مازندران انجام شد که بیانگر اهتمام ویژه ما به تعالیم قرآنی و برنامه‌های دینی و فرهنگی است.

این مسئول ادامه داد: در زمینه کتابخوانی نیز توجه ویژه و شایانی به این امر شده است و هم اکنون 25 هزار جلد کتاب در زندان‌های مازندران وجود دارد که 20 هزار جلد در حال خریداری است.

معاون فرهنگی اداره‌کل زندان‌های مازندران نهضت سوادآموزی و ورزش صبحگاهی را از برنامه‌های اجباری در زندان‌های مازندران دانست که از اولویت‌های برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌های استان مازندران است.

وی گفت: هم‌اکنون 67 نفر از زندانیان مازندران با همکاری موسسه از راه دور آموزش و پرورش در حال تحصیل و همچنین 73 نفر از زندانیان نیز به‌عنوان دانشجو در حال تحصیل از راه دور هستند.

زارعی با بیان اینکه اکنون شرایط بسیار خوبی در زندان‌های مازندران حاکم است اضافه کرد: با توجه به انجام کارهای مختلف فرهنگی اکنون شاهد کمترین درگیری‌ها و دیگرزنی هستیم و خودکشی زندانیان در مازندران زیر صفر است.

وی اضافه کرد: با توجه به همه کارهای فرهنگی انجام شده در زندان و بازگشت زندانی به جامعه، باید مراقبت از زندانی در همه شرایط مورد توجه خانواده و اطرافیان و آحاد مردم باشد تا زندانی از جامعه طرد نشود.

معاون فرهنگی اداره‌کل زندان‌های مازندران در پایان متذکر شد: زندانیان ما انسان‌های ایده‌آلی هستند که به دلیل برخی از شرایط دچار آسیب شده‌اند و بعد از گذراندن دوران حبس باید مورد پذیرش جامعه باشند تا به زندگی عادی خود برگردند و همه ما براساس وظیفه دینی باید در جهت هدایت همه جانبه وی تلاش کنیم.

اشتراک این خبر در :