معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران در جلسه كارگروه تخصصي اجتماعي و فرهنگي استان،دريا را محور كسب درآمد استان بيان كرد و اظهار داشت: همه مديران بايد جذب اين سرمايه ها و برنامه ريزي لازم در جهت افزايش بهره وري از اين نعمت عظيم خدادادي را جدي بگ

عليرضا يونسي رستمي،  كار در حوزه اجتماعي را بسيار حساس، پيچيده، گسترده و متنوع توصيف كرد و بيان داشت: اظهار نظر و تصميم گيري در اين حوزه به دليل وجود متغيرهاي فراوان بايد با لحاظ همه مولفه هاي رسومي، آدابي، قومي، فرهنگي، اقتصادي، طبقاتي و مذهبي صورت گيرد.

وی،  خاطر نشان ساخت: نگرش به اين پديده و مطالعه و برنامه ريزي در خصوص آن نيز مي بايست با توجه به ويژگي هاي منحصر به فرد مازندران در حوزه هاي اجتماعي و سند توسعه چشم انداز كشور صورت پذيرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران،  با بيان اين كه در حوزه ي مسايل اجتماعي بايد با تعامل و عدم شتاب و با تكيه بر تحقيقات و پژوهش هاي كامل و راهبردهاي علمي و اصولي و در نظر گرفتن تبعات تصميمات، اقدام نمود، ياد آور شد: توسعه اجتماعي و فرهنگي، لازم و ملزوم همند، لذا بايد به ابعاد توسعه فرهنگي در راستاي توسعه اجتماعي توجه ويژه داشت.

رييس كارگروه تخصصي اجتماعي و فرهنگي استان، حضور گردشگر و مسافر در تعطيلات عيد فطر اخير را كم سابقه دانست و تصريح كرد: در جهت ساماندهي پديده هاي اجتماعي مرتبط با اين مهم و پيشگيري از آسيب هاي احتمالي ناشي از اين حضور، بايد برنامه يي معتبر و قابل اجرا ارايه شود.

يونسي ارايه خدمات به گردشگران در تعطيلات ياد شده را قابل قدرداني دانست و گفت: ارتقاء خدمات رساني در اين بخش، نيازمند شناسايي دقيق مختصات مازندران در حوزه گردشگري و تدوين برنامه يي بر اساس اطلاعات به دست آمده است.

وي تاكيد كرد: دستگاه هاي اجرايي با توجه به ارايه خدمات ملي از سوي استان، مطالبات ملي خود را به وزارت خانه هاي متبوع ارايه و در جهت تحقق كامل آن پيگيري نمايند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، در بخش ديگري از سخنان خود با توجه به حجم و گستردگي مسايل محلات آلوده و آسيب هاي ناشي از آن، خواستار جلب مشاركت سازمان هاي صاحب توانايي و تخصص در امر بازسازي و بهسازي اين محلات شد و افزود: سازو كاري از سوي بهزيستي استان در جهت بهره گيري از توانمندي هاي مردم اين مناطق و افراد واجد آمادگي براي همكاري در محلات آلوده تعريف شود.

يونسي بر شناسايي سازمان هاي مردم نهاد و گسترش آن ها در راستاي مشاركت در ساماندهي آسيب هاي اجتماعي تاكيد كرد و ياد آور شد: از خيرين استان در جهت جلب مشاركت و حمايت بيشتر و تجليل از تلاش هاي آنان دعوت به عمل آيد.

وي گفت: سازمان هايي كه مي توانند مكمل فعاليت هاي بهزيستي باشند و يا در جهت فعاليت هاي اين سازمان هم پوشاني كنند و حوزه كاري هر يك شناسايي شود تا ان شاء الله با بسيج امكانات استاني و هم افزايي، بتوانيم خدمات بهتر و بيشتري را به نيازمندان استاني ارايه نماييم.

اشتراک این خبر در :