دکتر سیدعلی مظفرپور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، از ارائه خدمات گسترده به مسافران و ساکنین مازندران در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد. وی ضمن ارائه آمار عملکرد دانشگاه در این ایام، گفت: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳، شاهد رشد ۴۲ درصدی مراجعه‌کنندگان به اورژانس بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه بودیم. در این مدت، ۳۳۶۳۰ بیمار در اورژانس ویزیت شدند که ۲۵۲۶۴ نفر به صورت سرپایی درمان و ۸۳۶۶ نفر بستری شدند.

ارائه خدمات به ۴۴۶۹ مسافر نوروزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به حضور مسافران نوروزی در این استان، گفت: در طرح سلامت نوروزی، ۴۴۶۹ مسافر به مراکز درمانی تابع این دانشگاه مراجعه کردند که ۱۰۹ نفر از آنها نیازمند بستری در بیمارستان بودند.

انجام ۱۶۳۵ عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی

دکتر مظفرپور از انجام ۱۶۳۵ عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی بابل در نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

ویزیت ۵۹۰۶ بیمار در مراکز جامع سلامت

در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی نیز طی این مدت، ۵۹۰۶ بیمار توسط پزشکان عمومی و دندانپزشکان ویزیت و ۲۵۷۳ مورد مراقبت مادران باردار و ۳۵۱۱ مورد واکسیناسیون انجام شد.

انجام ۲۶۶۸ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵

اورژانس ۱۱۵ بابل در طرح سلامت نوروزی، ۲۶۶۸ ماموریت انجام داد که ۱۰۰۹ مورد آن شهری، ۱۶۲۲ مورد جاده‌ای، ۱۹ مورد بین مراکز درمانی و ۱۸ مورد در ایستگاه سلامت بود. از این تعداد، ۲۲۰۹ ماموریت غیرتصادفی و ۴۵۹ مورد تصادفی بوده است.

بازدید از ۲۸۹۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی

در راستای حفظ بهداشت عمومی، ۲۸۹۰ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شد که در این راستا ۱۸۷ مورد اخطار بهداشتی داده شد و ۴۰ مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

تلاش شبانه‌روزی کادر درمان در نوروز

دکتر مظفرپور در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در ارائه خدمات به مسافران و ساکنین مازندران در نوروز ۱۴۰۳، ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد ارتقای روزافزون سطح خدمات ارائه شده به مردم باشیم.

اشتراک این خبر در :