به گزارش کیاپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : متاسفانه اخیراً شاهد انتشار شایعه‌ای کذب در فضای مجازی بودیم که در آن ادعا شده بود یک دندانپزشک در بابل، دندان سالم دائمی تازه درآمده یک پسر ۱۱ ساله را به جای دندان معیوب کشیده است. این شایعه که با عنوان “اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!” منتشر شده بود، به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و موجب تشویش اذهان عمومی و خدشه‌دار شدن reputation دندانپزشک و جامعه پزشکی بابل گردید.

پیگیری‌ها و توضیحات:

با پیگیری‌های صورت گرفته توسط بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل، مشخص شد که ادعای کشیدن دندان دائمی کاملاً کذب بوده و دندانی که کشیده شده، دندان شیری پوسیده کودک بوده است.

جوانه‌ی دندان دائمی در زیر لثه سالم بوده و دندانپزشک محترم نیز برای اینکه رشد نامناسب نداشته باشد، اقدام به انجام این کار صحیح و علمی نموده است.

طرح سی شب، سی مسجد:

لازم به ذکر است که این اتفاق در حین اجرای طرح سی شب، سی مسجد رخ داده است. این طرح که به مدت ۱۳ سال در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، اقدامی خیرخواهانه از جانب بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل است که به صورت رایگان و داوطلبانه و با حضور پزشکان، دندانپزشکان، ماماها، پرستاران، کارشناسان بهداشت و … در محروم‌ترین روستاهای شهر بابل و شهرهای اطراف اجرا شده و هزاران نفر از بی‌بضاعت‌ترین افراد از خدمات رایگان آن بهره‌مند شده‌اند.

توصیه‌ها:

دقت و مراقبت در انتشار اخبار: از فعالین فضای مجازی تقاضا می‌شود در انتشار اخبار، دقت و مراقبت لازم را داشته باشند تا خدای نکرده زحمات کادر زحمتکش پزشکی، این چنین مورد هتک حرمت قرار نگیرد.
مسیر پیگیری شکایات: در صورت بروز هرگونه مشکل یا شکایت، به جای انتشار شایعات در فضای مجازی، از طریق نهادهای ذی‌ربط در دانشگاه و نظام پزشکی پیگیری شود.
بیانیه بسیج جامعه پزشکی:

بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل ضمن تکذیب قاطع شایعه منتشر شده در فضای مجازی، از کلیه کسانی که در انتشار این شایعه نقش داشته‌اند، تقاضا دارد نسبت به اصلاح و تکذیب آن اقدام نمایند.

همچنین از عموم مردم تقاضا می‌شود اخبار و اطلاعات را از منابع موثق و معتبر دریافت نمایند و در انتشار شایعات و اخبار کذب خودداری کنند.

اشتراک این خبر در :