۷ خوراکی خوشمزه‌ای که دشمن سلامتی شما هستند!**

**باور کنید یا نه، این غذاها که بسیاری از ما عاشقشان هستیم، می‌توانند سلامتی‌مان را به خطر بیندازند.**

به گزارش کیاپرس در این مقاله، به بررسی ۷ مورد از خوراکی‌های ناسالمی می‌پردازیم که به طور کلی در رژیم غذایی بسیاری از افراد وجود دارند و باید از مصرف آن‌ها پرهیز کرد.**

**۱٫ نوشابه‌های رژیمی:**
برخلاف تصور رایج، نوشابه‌های رژیمی به جای اینکه به تناسب اندام شما کمک کنند، می‌توانند سلامتی‌تان را به خطر بیندازند. این نوشابه‌ها حاوی آسپارتام هستند که نوعی شیرین‌کننده مصنوعی است و مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به افزایش سطح گلوکز، ابتلا به بیماری کبد چرب، دیابت و حتی افزایش خطر ابتلا به سرطان شود.

**۲٫ سرخ‌کردنی‌ها:**
مصرف غذاهای سرخ‌کرده به طور کلی مضر است و می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و چاقی را افزایش دهد. همچنین این غذاها با فشار خون بالا، کاهش کلسترول خوب و چاقی در ارتباط هستند.

**۳٫ فست‌فود:**
فست‌فودها به دلیل چربی و سدیم بالایی که دارند، جزو ناسالم‌ترین خوراکی‌ها محسوب می‌شوند. مصرف زیاد فست‌فود می‌تواند منجر به بیماری قلبی، دیابت و چاقی شود.

**۴٫ سس مایونز:**
مایونز چاشنی خوشمزه‌ای است، اما هر وعده از آن حاوی مقدار زیادی چربی است. همچنین سس مایونز کلسترول و چربی بالایی دارد و مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به سنگ صفرا، افزایش وزن، ناراحتی کبدی، آلرژی، چرب شدن سریع پوست و مو و گرفتگی عروق شود.

**۵٫ میوه خشک شده:**
برای تازه نگه داشتن میوه‌های خشک از ماده‌ای به نام سولفیت استفاده می‌شود که برای افراد مبتلا به آسم مضر است و می‌تواند منجر به آلرژی و حساسیت‌های مزمن شود. همچنین شکر و قند موجود در میوه‌های خشک عوارضی مانند مشکلات قلبی و عروقی، دیابت و اضافه وزن را به دنبال دارد.

**۶٫ مربا:**
مربا اگرچه می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند، اما نباید منبع اصلی تأمین قند و فیبر شما باشد. مربا به دلیل شکر زیادی که دارد، کالری بالایی دارد و می‌تواند منجر به چاقی و اضافه وزن شود. همچنین شکر موجود در مربا در طولانی‌مدت می‌تواند سبب ابتلا به بیماری‌های مختلفی مانند دیابت شود.

**۷٫ آدامس:**
جویدن مداوم آدامس می‌تواند باعث اختلالات فکی شود و به مفاصل، ماهیچه‌ها و دندان‌ها فشار زیادی وارد کند. همچنین در حین جویدن آدامس، مقدار زیادی هوا بلعیده می‌شود که می‌تواند منجر به نفخ، دردهای شکمی و حتی سندرم روده تحریک‌پذیر شود.

اشتراک این خبر در :