کیاپرس/رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: ما به هیچ وجه استاد اخراجی نداشتیم و در بحران سال گذشته حتی یک استاد از دانشگاه ما به دلیل سیاسی اخراج نشده است.

دکتر حسین قناعتی روز دوشنبه در نشست خبری که در سالن همایش دانشگاه با اشاره به اینکه اما به دلایل دیگری به برخی از استادان تذکر دادیم، افزود: در مقابل استادانی داریم که بیش از ۴۰ سال در این دانشگاه مشغول هستند که می توان به دکتر دهپور، استاد فارماکولوژی اشاره کرد.

وی افزود: یکی از استادان دانشگاه حدود ۳ سال به دانشگاه مراجعه نکردنده که به هیات تخلفات معرفی شده است.

قناعتی افزود: تعدادی از بازنشستگان دانشگاه به صورت افتخاری به سرکار خود برمی گردند که از جمبه آن، می توان به دکتر بهجتی اشاره کرد.

وی افزود: تعداد بازنشستگان استادان این دانشگاه نسبت به سال قبل تغییر نکرده و هر ساله بین ۳۰ تا ۴۰ استاد این دانشگاه بازنشسته می شوند.

دکتر ملک زاده به دستور وزیر بهداشت فعلا می مانند

وی افزود: دکتر ملک زاده به دستور وزیر بهداشت فعلا می مانند و به عبارتی آقای وزیر بهداشت با رفتن ایشان مخالفت کردند.

وی در مورد بازنشسته شدن استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیحی ارایه کرد و گفت: این دانشگاه حدود ۲ هزار استاد دارد و بطور متوسط حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر به سن بازنشستگی می رسند.

وی با اشاره به اینکه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران به افراد بازنشسته ای که تقاضای ماندن دارند اظهار نظر می کند، گفت: این هیات می تواند استادانی که بازنشسته می شوند را نگه دارد، به عبارتی ما به هیات امنا اعلام می کنیم که به خدمات این افراد نیاز داریم و در نتیجه از آنها مجوز می گیریم و این افراد را نگه می داریم.

وی افزود: ما در این دفعه اسامی ۸ استاد را به هیات امنا ارسال کردیم تا مجوز ادامه فعالیت را اخذ کنیم که از این تعداد ۷ استاد مجوز دریافت کردند.

اشتراک این خبر در :