مدیر گردشگری مالزی در خاورمیانه: هدف ما جذب ۲۷٫۳ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۴ است

کیاپرس /مدیر گردشگری مالزی در خاورمیانه گفت: در سال ۲۰۲۴، هدف مالزی جذب ۲۷٫۳ میلیون گردشگر و کسب درآمدی بالغ بر ۱۰۲٫۷ میلیارد رینگیت است.
به گزارش خبرنگار کیاپرس، روسنا مصطفی در نشست خبری که در هتل اسپیناس پلاس تهران برگزار شد، افزود: برنامه استراتژیک برای تقویت و ترویج تلاش های بازاریابی و تبلیغاتی با عنوان کارزار سال بازدید از مالزی ۲۰۲۶ است که هدف آن جلب ۳۵.۶ میلیون گردشگر خارجی و کسب ۱۴۷.۱ میلیارد رینگیت درآمد میباشد.
وی اظهار داشت: دولت مالزی میخواهد این کشور به مقصد برتر اکوتوریسم جهان تبدیل شود. این حرکت با تعهد مالزی برای دستیابی به برنامه سال ۲۰۳۰ به عنوان بخشی از ۱۷ هدف توسعه پایدار تحت سازمان ملل متحد (UNSDG) به ترویج پایداری منابع طبیعی برای تحریک رشد اقتصادی جدید از طریق گردشگری اکولوژیک و ایجاد شغلها مرتبط است.
وی ادامه داد: برنامه استراتژیک و بازاریابی گردشگری مالزی برای دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۶ بر روی ترویج گردشگری داخلی و بازیابی گردشگری بینالمللی با تقویت ابزارهای دیجیتال، نوآوری، بهداشت و ایمنی متمرکز است. بهرهگیری از رسانههای خلاق و دیجیتال، برنامههای ترویجی مبتنی بر احساس برتر گردشگر، گذار به بازارهای سفارشی و تقویت برند از جمله اقدامات جدید در استراتژی بازاریابی توریسم مالزی است.
وی گفت: طبق یک مطالعه انجام شده، “گردشگری هوشمند” این توانمندی را دارد که درآمد گردشگری مالزی را از ۲۵ میلیارد دلار فعلی به ۱۱۰ میلیارد دلار چیزی بیش از چهار برابر تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد.
وی گفت: هدف نهایی گردشگری هوشمند بهبود کارایی مدیریت منابع، افزایش تجربیات گردشگری، به حداکثر رساندن رقابت، و ارتقاء پایداری از طریق نوآوری و روشهای فناورانه است.
وی در خصوص برنامه ریزی و ایجاد ظرفیتهایی برای دستیابی به اهداف کشور مالزی بر اساس برنامه استراتژیک گردشگری این کشور تا سال ۲۰۳۰ گفت: گردشگری مالزی به طور مداوم بر روی بخشهای گردشگری ویژه مانند رویدادهای تجاری، گردشگری اکولوژیک، گردشگری مبتنی بر ظرفیتهای بومی، پزشکی و سلامت، گردشگری آموزشی و سفرهای تجربی تمرکز خواهد داشت تا گردشگران بیشتری را به مالزی جلب کند.