کیاپرس/پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی بر اساس ارزیابی مستقل وزارت بهداشت در بین کلیه مراکز پژوهشی در حوزه سرطان اعم از بالینی و زیست پزشکی در سراسر کشور موفق به کسب رتبه اول شد.

به گزارش کیاپرس از روابط عمومی چژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، با استناد به نتایج آخرین ارزیابی جامع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پژوهشکده سرطان معتمد با پیشتازی و کسب بالاترین امتیاز در میان کلیه مراکز پژوهشی فعال در حوزه سرطان اعم از مراکز بالینی و زیست پزشکی موفق به کسب رتبه اول گردیده است. این درحالی است که دیگر مراکز معتبر دانشگاه های معظم کشور با فاصله زیاد بعد از مرکز تحقیقات سرطان پستان این پژوهشکده قرار گرفته اند.

این پژوهشکده همچنین در بین کل مراکز تحقیقات بالینی با ردیف مستقل بودجه و سابقه بیش از ۱۰ سال فارغ از موضوع فعالیت رتبه دوم را به خود اختصاص داده و ۱۹۰ مرکز بالینی دیگر بعد از مرکز تحقیقات سرطان پستان این پژوهشکده جای گرفته اند. همچنین در کل ۸۳۳ مرکز تحقیقات خصوصی و دولتی ذیل حوزه وزارت بهداشت، مرکز تحقیقات سرطان پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی جزو ۱۰ مرکز برتر ارزیابی شده است ضمن آنکه رتبه اول و دوم در انجام پایان نامه های بین رشته ای و ثبت اختراع را به خود اختصاص داده است.

در ارزیابی علمی و جامع وزارت بهداشت شاخص های متنوع و متعددی نظیر «اثر بخشی، ثبت اختراع، پایان نامه های بین رشته ای، شاخص H پنج ساله، کل اسناد ۵ ساله، مقاله با همکاری بین المللی، مقاله منتشر شده در %۲۵ برتر مجلات و برونداد پژوهشی» از جمله موارد ارزیابی مراکز پژوهشی حوزه سرطان بوده است.

از عمده دلایل درخشش پژوهشکده معتمد در کسب این جایگاه ممتاز، سیاست راهبردی پژوهشکده در جذب نخبگان جوان جهادگر و تلاش کم نظیر ایشان در تولید دانش و توسعه فناوری و نوآوری بوده است که اهمیت توجه به نخبگان جوان و جذب بیش از پیش این عزیزان را هویدا می سازد.

اشتراک این خبر در :