کیاپرس /رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان، خروج نیروهای پرستاری را یکی از تهدیدهای بزرگ جامعه سلامت کشور دانست و گفت: سالانه حدود هزار نیروی پرستار از کشور خارج می‌شوند که لازم است با سازماندهی و مدیریت نگهداشت نیرو این مسئله را برطرف کرد.

به گزارش کیاپرس از ایسنا، علیرضا فرقدانی در نشست خبری رئیس هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری اصفهان با اصحاب رسانه، در خصوص وضعیت جامعه پرستاران استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر معیشت پرستاران در مخاطره است و بسیاری از این افراد فاقد مسکن هستند و توانایی بازپرداخت وام با حقوق اندک خود را نیز ندارند.

وی ادامه داد: ما با کمبود در این حوزه مواجه هستیم و باید جذب و پذیرش نیروها افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه قشر پرستار به نسبت سایر کارمندان از امکانات رفاهی و تفریحی خاصی برخوردار نیستند، افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی، یکی از مشکلات بزرگ جامعه پرستاری، شیفت‌ های کاری زیاد و اضافه کاری‌های اجباری است که سبب وارد شدن خسارت‌ هایی به این افراد می‌شود.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان، توضیح داد: قانون عادلانه و حکیمانه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال و با فراز ونشیب‌های زیاد سرانجام در دولت سیزدهم اجرایی شد که در حال حاضر خواستار بازنگری این قانون اجرا شده هستیم، چرا که پس از یک ماه از اجرای آن میزان پرداختی‌ها به پرستان متناسب شرایط کاری آنها نیست.

وی با بیان اینکه اضافه کاری‌های زیاد سبب کاهش توان پرستاران می‌ شود، خاطرنشان کرد: سالانه ۴۰۰ پرستار در استان اصفهان تحصیل می‌ کنند، برخی از پرستاران اصفهان به‌طور میانگین در ماه ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت اضافه کاری اجباری دارند که این میزان ساعت برای کادر درمان با حقوق حداقل و ساعتی ۲۵ هزار تومان منصفانه نیست.

رئیس هیات مدیره سازمان نظام پرستاری استان اصفهان، با تاکید بر اینکه شغل پرستاری جزو مشاغل سخت است، اضافه کرد: باید پرستاران پیش از موعد بازنشسته شوند، در حالی که اخیرا موضوع افزایش سن بازنشستگی در برنامه توسعه هفتم از ۲۵ سال به ۳۰ سال مطرح شده که این امر برای شغل پرستاری کمی نگران کننده است.

اشتراک این خبر در :