اختصاصی – کیاپرس/مدیرعامل انجمن دیابت ایران با اشاره به اینکه هنوز نوار تست قندخون بیمه نشده است، گفت: این نوارها گران و در برخی مواقع کمیاب هم می شوند.

دکتر امیرکامران نیکوسخن در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس افزود: هرچند مسئولان بیمه ها اعلام می کنند که ما هزینه نوار تست قند خون را می پردازیم اما در عمل این موضوع دیده نمی شود و دیابتی ها با هزینه شخصی، نوار را تهیه می کنند.

وی افزود: تنها بیمه ای که سالهاست در این زمینه اقدام می کند، بیمه نیروهای مسلح است، بیمه سلامت قول هایی داده که امیدواریم به زودی محقق شود.

وی تاکید کرد: تعداد زیادی از دیابتی ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که این مجموعه هم باید اقدامات لازم را در این زمینه به عمل آورد.

سالانه ۳ هزار بار سوزن بر تن کودکان دیابتی

وی با اشاره به اینکه دیابتی ها در تهیه ابزار و تکنولوژی هایی که برای کنترل دیابت نیاز است، خیلی مشکل دارند، گفت: در حال حاضر کودکان دیابتی برای چک و کنترل بیماری باید سالانه بیش از ۳ هزار بار سوزن به خود بزنند.

وی با طرح این سوال که آیا مسئولان حاضرند سالیانه بیش از ۳ هزار بار به فرزندشان سوزن بزنند، گفت: آنان به هیچ وجه راضی به این کار نخواهند بود، همچنین کدام یک از ما حاضریم حتی یک هفته این کار را انجام دهیم.

وی به ورود تکنولوژی های جدید برای کنترل قندخون کودکان اشاره کرد و گفت: این کودکان بجای تست قندخون می توانند از سنسورهای تست قندخون استفاده کنند.

وی افزود؛ سنسور روی بازو نصب می شود و مرتب قندخون را اندازه گیری و به تلفن همراه والدین آنان ارسال می کند.

وی اظهار داشت: در خیلی از کشورها کودکان دیابتی از این وسیله استفاده می کنند اما در کشور ما به دلیل گرانی، کودکان دیابتی نمی توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: استفاده از این ابزار توسط کودک دیابتی ماهیانه بیش از ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد. چند درصد از خانواده می توانند این هزینه را تامین کنند تا کودک دیابتی شان از این امکان استفاده کنند.

وی تاکید کرد که متاسفانه کودکان دیابتی ما از تکنولوژی های جدید محروم هستند.

اشتراک این خبر در :