اختصاصی – کیاپرس /رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری گفت: پوست طبیعی تولید کردیم که در حال ورود به مرحله کارآزمایی بالینی است.

جواد محمدی در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس اظهار داشت: این کار در طول سه سال گذشته به نتیجه رسیده به عبارتی نتیجه فعالیت محققان این مجموعه است که به نتیجه مطلوب رسیده است.

محمدی تاکید کرد که این محصول فناورانه آماده ورود به مراکز درمانی کشور است.

وی ادامه داد: هرچند تعدادی از کشورها توانستند این محصول را تولید کنند اما در منطقه کشوری نتوانستند این کار را انجام دهند به عبارتی ایران به این تکنولوژی دست یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که جدیدترین محصولات پژوهشگاه کدام هستند، گفت: ما چندین محصول تولید کردیم یا در حال تولید آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه کیت های تشخیصی بیماریهای دامی را امسال رونمایی کردیم، گفت: محصولات ژن درمانی و سلول درمانی را برای درمان برخی از بیماری ها از جمله سرطان، بیماری های پوستی و نابینایی را در پژوهشگاه تولید کردیم.

محمدی افزود: ما محصولات پروبیوتیک را به همراه استارتر های لبنی را برای اولین بار در کشور در پژوهشگاه تولید کردین که هم اکنون در مقیاس صنعتی در کشور به فروش میرسد.

وی ادامه داد؛ شرکت هایی که از جوانان فارغ التحصیل این مجموعه هستند در پژوهشگاه تشکیل شده اند. این مجموعه ها در پژوهشگاه مستقر و مورد حمایت ما هستند.

اشتراک این خبر در :